We have survived - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu We have survived - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

We have survived

Door: EdwinenJanneke

18 September 2010 | Verenigde Staten, Moab

Dag lieve mensen,

Hier weer even een update van Edje en Janneke in the States:

Donderdag 16 september ’10

De jacuzzi had ervoor gezorgd dat we als roosjes hadden geslapen, want we werden pas wakker toen de wekker ging om 08:00 uur. Het begint op uitslapen te lijken, haha! In dit hotel konden we weer aanschuiven aan het ontbijt en deze keer was het wel heel luxe, zelfs met scrambled eggs en vers fruit, wat een verwennerij! Na ons overheerlijk ontbijtje alles weer ingepakt, uitgecheckt en we gingen op weg naar Salt Lake City in de staat Utah. Het was een hele mooie route door bergachtig gebied en er was weer genoeg te zien onderweg. Doordat we nu al later in het seizoen zijn, konden we nu genieten van de Indian Summer ofwel de mooie herfstkleuren langs deze route. Ondanks dat het dan toch een rit van zo’n 4 uur is, is het heel de weg genieten! Tijdens het rijden is Janneke van de camera’s. Elke keer weer een feest om hier te mogen fotograferen en te filmen, echt leuk om te doen! We reden de staat Wyoming uit, door de staat Idaho en uiteindelijk kwamen we aan in de staat Utah. Daar stopten we in het plaatsje Logan om de Camry te voorzien van nieuwe brandstof. Als we gaan tanken, moet je hier van tevoren betalen, is weer even wennen. Je moet dus van tevoren uitrekenen hoeveel fuel je wilt tanken. Gemiddeld zo’n $ 30,- voor zo’n 10 gallon! Als je dat omrekent, lig je helemaal in een deuk, want 1 gallon is 3,78 liter, dat is nog eens leuk tanken, he! Hoe verder we naar het zuiden reden, werd het voor het eerst van de vakantie weer airco-time. We hebben de gehele vakantie al geboft met het weer, maar iets warmer is toch wel erg fijn! Vanmorgen in Jackson vertrokken we met 45 Fahrenheit en in Salt Lake City was het 84 Fahrenheit (van 7 graden Celsius naar 28 graden Celsius)!!! We moeten tenslotte nog werken aan onze kleur, haha! Halverwege de middag arriveerden we bij het Hill Aerospace Museum te Salt Lake City. Edwin was helemaal in zijn nopjes toen hij de eerste vliegtuigen zag! We besloten eerst binnen een kijkje te nemen. Er was hier ook een interessante verzameling betreffende de Tweede Wereldoorlog. Net toen we de volgende expositie wilden gaan bekijken, werd er omgeroepen dat het museum binnen een kwartier ging sluiten. Daar keken we wel van op, want het was pas 16:15 uur!! Gelukkig hadden we de mogelijkheid om de volgende dag terug te gaan, zou anders wel jammer zijn geweest. De Camry weer gestart en we maakten weer dankbaar gebruik van ons NeverLostSystem. Via de I-5 South reden we naar ons hotel La Quinta Inn en binnen 10 minuten stonden we voor ons hotel. Op onze hotelkamer veroverde Edwin als eerste de laptop en Janneke ging op zoek naar the coin laundry, het was weer tijd om een wasje te doen. Toen de was klaar was en Edwin de Telegraaf had doorgespit, gingen we naar het restaurant naast het hotel. Dit keer was dat echt op zijn Amerikaans, spareribs en chicken wings. Mmm, erg lekker om je vingers erbij op te eten! Toen we onze buikjes weer rond hadden gegeten, vertrokken we weer naar onze hotelkamer om de rest van de avond lekker te relaxen….

Vrijdag 17 september ’10

Jip en Janneke waren weer vroeg uit de veren, want om 09:00 uur ging het Hill Aerospace Museum open. We wilden daar graag op ons gemakje rondkijken alvorens we weer in de Camry zouden stappen om richting Moab te reizen. Alles verliep volgens planning en om 09:00 uur reden we het parkeerterrein van Hill Aerospace Museum op. Het zou een warme dag worden, dus gingen we eerst de vliegtuigen buiten maar eens nader bekijken. Edwin liep er rond of hij voor een snoepkraam stond, echt zo leuk om te zien! Janneke kreeg daardoor een privérondleiding langs alle vliegtuigen. Ook het fototoestel werd deze keer door Edwin overgenomen om zo de mooiste vliegtuigen vast te leggen. Toen we buiten alles gezien hadden, gingen in het museum verder, waar we gisteren gebleven waren. De zaal waar allemaal fighters tentoongesteld stonden. Er stonden fraaie exemplaren bij en na een grondige bestudering van alle vliegtuigen, verlieten we het museum en Salt Lake City. We reden via de I-15 richting het zuiden. Was best druk, aan alle kanten schieten de auto’s je voorbij. Je mag hier namelijk ook net makkelijk rechts inhalen. Of er komt gewoon een vrachtwagen voorbij gedenderd, ook geen probleem. Na dik een uur op de interstate gereden te hebben, verlieten we de I-15 en reden richting het zuid-oosten. Het eerste gedeelte ging via heuvelachtig gebied, waar ook weer de mooie herfstkleuren te bewonderen waren. Rond de middag stopten we in het stadje Price voor een korte pauze. Aangezien de temperatuur richting de 30 graden Celsius ging, kozen we deze keer maar voor een milkshake bij de Wendy’s. De tip van mijn collega Dirk viel goed in de smaak! We vervolgden onze weg en het omgeving veranderde langzaam in woestijnachtig gebied. Een lange weg tot aan de horizon en tuffen maar! Je bent dan blij dat je eindelijk afslag af mag, haha! Die afslag leidde naar Moab en elkaar verbazen we ons weer over deze mooie omgeving. Diverse rotsformaties met de typische roodbruine kleuren trokken aan ons voorbij. Het is niet voor niets dat hier verschillende nationale parken, zoals Arches National Park, Dead Horse Point en Canyonlands National Park. Toen we Moab binnenkwamen, waren er weer wegwerkzaamheden en we hebben een foto kunnen maken, Ruud, van een meneer die keurig met zijn bordje SLOW langs de kant van de weg zat. In Moab zelf reden we eerst even langs Tag-A-Long. Hier hebben we een excursie geboekt voor zaterdag. We gaan dan met een jeep en een gids het gedeelte van Canyonlands bezoeken, waar je normaal als toerist niet zomaar komt. Na deze administratieve afhandeling was het nog maar enkele minuten naar het hotel. Ingecheckt en op de kamer even ons eigen ding gedaan, na ruim 4,5 uur rijden, even iets anders. Tegen 18:00 uur gingen we maar eens op pad voor ons avondeten. Het is de 4e keer dat we in Moab zijn, dus we kennen de weg inmiddels hier. Vanavond kozen we voor Japans en gingen lekker buiten zitten. Wat boffen we toch met zo’n mooie zomeravond, echt heerlijk! Na het eten liepen we nog de supermarkt binnen om water in te slaan. Ook had Edwin wel zin in een biertje met deze zomerse temperaturen, dus namen we ook een blikje bier mee. Bij het afrekenen aan de kassa, moesten we onze ID’s laten zien. Je mag hier pas vanaf je 21e alcohol kopen. Echt grappig, waren hier helemaal natuurlijk niet op voorbereid. Maar natuurlijk altijd goed voor onze ego’s dat we jonger worden ingeschat, haha! Ook nog even door de hoofdstraat van Moab gewandeld en toen weer terug naar het hotel. Edwin ging TV kijken: funniest homevideo’s en Janneke werkte het reisverslag bij. Tegen 22:00 uur ging het licht uit op kamer 332, want we zouden om 07:15 uur opgehaald worden door Tag-A-Long…

Zaterdag 18 september ’10

Dat was vanmorgen even door de zure appel heen bijten. De wekker ging om 05:45 uur af, het lijkt wel een werkvakantie, haha! Nee, dat hadden we er graag voor over, want vandaag stond de excursie met de jeep naar The Needles in Canyonlands op het programma. Een douche doet op zo’n moment wonderen, dus we zaten redelijk wakker aan het ontbijt. Om 07:15 uur werden we opgehaald door onze gids Tom. Tja, hoe zullen we de beste man, omschrijven… Vader Abraham met lang haar en een cowboyhoed! Het werd deze keer een privé-excursie, want we waren de enige voor deze trip. We moesten eerst een eindje rijden om bij het desbetreffende gedeelte van het park te komen. En toen was het rock and roll time! We gingen off road rijden en dat was een hele belevenis! Als eerste beklom de jeep Elephant Hill en dat was HEAVY!!! We wisten niet dat het überhaupt mogelijk was om met een jeep zo’n steile en rotsachtige weg af te leggen! We werden lekker door elkaar geschud, maar Tom bleek een bekwame chauffeur te zijn. Gelukkig maar, want soms reed je echt letterlijk en figuurlijk langs de afgrond! We reden naar Devils Kitchen, waar we een mooi uitzicht hadden op een rotsformatie. Tom ging onze lunch bereidden en wij hadden 20 minuten vrije tijd om de omgeving nader te verkennen. Na onze verkenningstocht konden we zo aanschuiven, de lunch bestond uit sandwiches, vers fruit en chips. Ging er prima in na zo’n spannende 4x4-tour! Het avontuur ging daarna gewoon weer verder. Al hobbelend reden we naar Confluence Overlook om daar een trail te gaan doen. Best pittig als het ruim 30 graden Celsius, maar het uitzicht aan het einde van de trail maakte alles weer goed. We hadden uitzicht op de Green River en de Colorado River. Vanaf dit punt kon je heel mooi zien, hoe deze rivieren samen komen, ze zijn namelijk verschillend van kleur, echt gaaf! Uiteraard is het uitzicht verder ook adembenemend als je “on the edge” staat. Na een aantal foto’s genomen te hebben en gefilmd te hebben, was het weer tijd voor het vervolg van de jeeptour. We reden weer terug richting Elephant Hill en het was een hele uitdaging voor Tom om weer veilig aan de andere kant te komen. De weg moest af en toe gerepareerd worden, werden er gewoon een aantal keien door Tom verplaatst. Het was echt heftig, soms moet hij zelfs achteruit rijden! Het ging allemaal goed, maar vooral Janneke was blij toen we weer op een normale weg reden. Die weg ging weer richting Moab en rond 17:30 uur werden we door Tom keurig voor ons hotel afgezet. Het was een mooie trip geweest, maar waren allebei zo gaar als boter en Edwin had zelfs enorme hoofdpijn. Op de hotelkamer sprong Janneke onder de douche om zich op te frissen en Edwin ging met een aspirine naar bed. Toen Janneke weer zo fris als een hoentje was, ging ze aan de slag met de foto’s en het reisverslag. Edwin lag ondertussen te slapen en werd rond 19:00 uur weer wakker. Hij voelde zich nog steeds niet lekker, dus besloot ook maar een douche te nemen. Dat werkte goed, dus konden we hierna op pad gaan voor ons avondeten. We besloten om bij de Subway een broodje te eten, aangezien Edwin niet zoveel honger had. Als toetje trakteerden we onzzelf op een Starbucks. Op ons gemakje terug gewandeld naar ons hotel en op de hotelkamer de rest van de avond TV gekeken, gelezen en weer dankbaar gebruik gemaakt van ons notebook....

Zie ook:

Of voor nog meer filmpjes op You Tube onder de titel Elephant Hill (Moab of Canyonlands)

Tot gauw maar weer,
Edwin & Janneke

PS Ruud en Irma, we hopen dat jullie een geweldig weekendje hebben aan de kust! Geniet ervan, want jullie hebben het dubbel en dwars verdiend!!!!

PSS Jeanette, gedragen onze parkietjes zich nog netjes?

• 19 September 2010 - 08:01

Toon En Thea .:

wat geweldig allemaal wat zien jullie veel. maar heeft edwin zijn naam veranderd in edje? groetjes ome toon en tante thea.

• 19 September 2010 - 15:57

Edwin & Elly:

FF geen tijd gehad om jullie te volgen. Zo te horen en te zien gaat alles voorspoedig.
    Janneke je hebt weer heel mooie foto's gemaakt.
    De diversiteit van landschappen blijft je facineren.
    Goede reis verder ... and take care

E & E

• 19 September 2010 - 17:31

Yolande:

Weer erg genoten van de verhalen waaruit overduidelijk blijkt dat jullie genieten van deze geweldig mooie reis!

• 19 September 2010 - 20:15

Mareille:

Heey vakantiegangers,

echt weer een heel erg leuk verhaal en super mooie fotos.
    Geniet er lekker van en veel plezier.

x Marei

• 20 September 2010 - 14:45

Irma:

Hoi Janneke en Edwin,

Na een weekje "offline" te zijn geweest is het weer erg leuk om jullie updates te lezen en jullie mooie foto's te bekijken!

Ik heb genoten van een week Texel, heerlijk uitgewaaid en veel gefietst met de wind op kop!