With friends in Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu With friends in Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

With friends in Moab

14 September 2012 | Verenigde Staten, Moab

Lieve familie en vrienden!

Deze morgen was Edwin de eerste die onder de douche stond en Janneke was langzaam wakker aan het worden. De wekker ging om 07:00 uur af en een nieuwe dag was weer begonnen. Ons pap en mam verraste ons ook nog met een telefoontje. Na dit telefoontje gingen we eens kijken wat er voor ontbijt werd aangeboden. Er was genoeg keuze en helemaal fijn dat we ons ontbijt buiten konden opeten. Echt zo fijn om tijdens de vakantie lekker op je gemakje buiten kunt ontbijten! We lieten het ontbijt ons goed smaken en genoten van de croissantjes met jam, geroosterd brood met peanut butter, jus d'orange, koffie en yoghurt. Voordat we op pad zouden gaan met Edwin en Elly nog even tanden poetsen, tas inpakken en toen naar de voorzijde van ons hotel. Echt zo leuk om samen met vrienden op stap te gaan en te genieten van al het moois wat Amerika te bieden heeft. Edwin sr was vandaag chauffeur, Edwin jr bijrijder/reisleider/cameraman en de dames op de achterbank waren van de pers: fotocamera in de aanslag om de mooiste plaatjes te schieten. Elly deed ook nog de videocamera erbij. We reden via de 191 naar Canyonlands National Park. De omgeving is hier zo mooi dat je gewoon ogen tekort komt! Bij de ingang van het park wapperde Edwin sr met zijn parkenpas en vervolgens reden we als eerste naar het visitor centre. We zetten onze koers voor vandaag uit en reden zodoende als eerste richting Grandview Point Overlook. Onderweg doen we nog verschillende viewpoints aan in het gedeelte Islands in the Sky. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere. Het enige wat jammer is dat de lucht een beetje heiig is, maar dat mag de pret niet drukken. We genieten van de mooie uitzichten en hebben veel lol met elkaar! De tijd vliegt voorbij en als we bij Upheavel Dome komen, nuttigen we in de schaduw onze lunch. We hebben ondertussen nog een leuk gesprek met een stel uit Missouri. Nadat we weer energie hebben op gedaan lopen we de trail naar Upheavel Dome. Edwin sprint er tussen uit en de rest van het gezelschap volgt op een iets rustiger tempo. Het valt niet mee om op zo'n hoogte naar boven te klimmen. Maar we worden aan het einde van de trail beloond met een enorm mooi uitizicht. Op de terugweg nam Elly het voortouw en was als eerste weer op de parkeerplaats. We reden terug richting het visitor center en stopten bij Mesa Arch. Edwin en ik hadden deze trail al eens eerder gelopen en vonden dat Edwin en Elly dit ook moesten zien. En ook hier werd ons uitzicht dubbel en dwars beloond. Er werden weer enorm veel foto's gemaakt, lang leve de digitale camera! De tijd vloog om en rond 15:00 uur verlieten we het park en reden we verder naar het State Park Dead Horse Point. De film Thelma en Louise is hier ook opgenomen. Het wordt wellicht eentonig, maar ook hier hebben we met volle teugen genoten van de diversiteit die de natuur ons te bieden heeft. Na al dit moois vervolgen we onze weg en gaan terug naar Moab via de Long Canyon Road. Edwin sr. en Elly hebben namelijk een 4 wheel drive en die is absoluut nodig om deze route af te leggen. Het was een extra cadeautje zo aan het einde van de dag. Af en toe hobbelden we heen en weer, maar dat deed niets af aan de mooie uitizchten. Ondertussen werd het steeds stiller in de auto van alle indrukken. Het liep inmiddels ook al tegen het einde van de middag toen we terugkeerden naar Moab. Edwin en Elly zetten ons keurig weer af bij ons hotel en reden meteen verder naar hun eigen hotel, de Inca Inn. Moe, maar voldaan, kwamen we terug op de hotelkamer. Eerst maar even relaxen en toen op pad voor het avondeten. Edwin en Janneke kwamen toen tot de ontdekking dat de zon goed zijn best had gedaan. Allebei waren we lekker rood, dus meteen maar met aftersun insmeren! Tegen 19:00 uur wandelden Edwin en Janneke op hun gemakje naar de Wendy's voor een kleine snack. Voor zover je het hier een kleine snack kan noemen. De Wendy's staat bekend om de old fashioned hamburgers, dus daar namen we er allebei een van, on side French fries en uiteraard een frisdank erbij. Het was prima en precies voldoende voor onze maagjes. Voor op de terugweg namen we nog een refill mee. Een refill is hier heel gewoon, heb je je frisdank op dan loop je gewoon naar de automaat en kun je gewoon gratis bijvullen. Zouden ze in Nederland ook moeten instellen! Toen we weer terug waren op de hotelkamer voerden we niet veel meer uit na zo'n inspannende dag. Uiteraard kwam de laptop weer te voorschijn. Edwin had de laptop als eerste bemachtigd en zodoende ging Janneke in de tussen tijd puzzelen. Toen Edwin weer bij was op de laptop, ging Janneke aan de slag met het reisverslag. Janneke typte vrolijk verder terwijl Edwin al op een oor lag. Ook nog een screening maken van de foto's van vandaag en dat zal lastig worden. We hebben zoveel foto's gemaakt! Als dat klusje geklaard is, volg ik Edwin en probeer ook te gaan slapen. Welterusten en geniet van jullie weekend!

Liefs van Edwin en Janneke

• 14 September 2012 - 11:10

Yolande:

Wat een schitterende foto's weer mensen! Ziet er geweldig uit!!!!

• 14 September 2012 - 15:17

Irma:

Leuk hoedje, Edwin!

• 15 September 2012 - 02:14

Edwin En Elly Groenen:

Howdy guys,

Wat hebben we samen weer een geweldige dag gehad. Zoveel moois gezien.
    Two days down one day to go.
    Je foto's zien zijn ook heel mooi.