On the road again - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

On the road again

13 September 2012 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen werden we weer gewekt door de spoorwegen, deze keer was het niet zo heel erg, want we moesten er toch uit. Het was vroeg dag op onze hotelkamer, om 06:30 uur stonden we naast ons bed. De gebruikelijke ochtendrituelen passeerden de revue en om 07:45 uur zaten we in de Camry, klaar voor vertrek richting Moab. Eerst werd de Camry ook voorzien van ontbijt, want tot en met Moab geen services en dan wil je niet met een lege tank komen te staan. Ramen lappen was niet nodig, want de voorruit was al schoon geregend afgelopen nacht. We reden via de I-70 west, al snel lieten we de staat Colorado achter ons en reden we de staat Utah binnen. Onderweg was er veel roadwork, daardoor verliep de reis minder vlot dan gedacht. Via de Upper Colorado River Scenic Byway (U-128) reden we naar Moab. Dit is echt een van de mooiste routes van Amerika! Al meerdere malen hebben we deze route gereden en iedere keer is er weer zoveel moois te zien. Het had behoorlijk geregend in de omgeving van Moab, maar gelukkig brak de zon weer door! Rond 10:15 uur kwamen we aan bij de Inca Inn, waar Edwin en Elly logeren. We werden hartelijk ontvangen door hen en kletsten honderd uit. Zo gezellig en leuk om ervaringen uit te wisselen! We besloten het rustig aan te doen vandaag. Eerst wandelden we door de hoofdstraat van Moab, liepen binnen bij de original red dirt shop en brachten ook nog een bezoekje aan het visitor centre. We wonnen informatie in over de La Sal Mountain Loop en toen bleek dat een gedeelte van de loop was afgesloten. We besloten om toch het gedeelte te rijden wat wel open was. Maar eerst werd er gedacht aan de innerlijke mens. Edwin en Elly hadden nog genoeg voor de lunch op hun hotelkamer liggen, dus liepen alvast terug om hun lunch te nuttigen. Wij kwamen uit bij de Subway en smulden daar van ons broodje sweet onion chicken teriyaki. Na deze smulpartij wandelden wij ook weer naar de Inca Inn en vandaar vertrokken we met zijn 4-en in de Camry op pad naar de La Sal Mountain Loop, nou, ja, een gedeelte ervan. Het eerste stuk ging via de 128 en toen we de weg opdraaiden richting La Sal Mountain Loop, spotten we hertjes op de heuvel. Echt zo mooi om te zien! De Japannertjes, Edwin sr. en Janneke, waren binnen een wip uit de auto en maakten meerdere foto's van dit mooie plaatje. Eerst bleven de herjtes mooi staan op de heuvel, maar toen we ditchterbij kwamen, gingen ze er vandoor. Ze staken de weg over en weg waren ze. We vervolgden onze route en genoten van het mooie landschap. Op zijn tijd werd er een foto gemaakt of gefilmd, maar het was vooral genieten! Op de terugweg richting Moab stopten we nog bij het film museum. In deze omgeving zijn namelijk heel veel films en commercials opgenomen, zoals de John Wayne-klassiekers, Thelma en Louise, Back to the Future, Mission Impossibele II, Geronimo en Star Trek. Na deze leuke break reden we via de 128 weer terug naar Moab en reden vervolgens de Potash Road op. Ook weer zo'n mooie route! Onderweg stopten we om enkele inidiaantekeningen te bewonderen. Hierna keken we uit naar Jug Handle Arch, we maakten ook hier een stop. We spraken daar ook nog Nederlanders. Zij kwamen vanaf Dead Horse Point gereden en gaven aan dat het goed te doen was met een 4x4. We namen deze informatie graag ter harte, want morgen is het de bedoeling dat we deze route ook gaan rijden. Hierna reden we weer terug naar Moab en zetten Edwin & Elly af bij hun hotel. Zelf reden we verder naar de Best Western Canyonlands om in te checken. De spullen kregen allemaal weer een eigen plekje en het relaxen kon hierna beginnen. We hadden met Edwin en Elly afgesproken dat zij rond 18:00 uur bij ons hotel zouden zijn, zodat we gezamenlijk konden gaan eten. We belandden bij een restaurantje aan de overkant van de weg, waar we lekker buiten konden zitten. Het was erg gezellig om samen te eten en uiteraard bij te kletsen. Na het eten gingen we op pad voor een cowboyhoed voor Edwin. Deze was al snel gevonden, de cowboyhoed stond Edwin echt goed! Foto's volgen vanaf morgen... We liepen vervolgens nog een stukje met Edwin en Elly mee in de richting van hun hotel. Halverwege keerden Edwin en Janneke weer om en liepen terug naar de Best Western. In de lobby stond er koffie met chocolate coockies klaar, die verleiding konden we niet verstaan. Op de hotelkamer hebben we zitten genieten van dit toetje. Toen zaten onze buikjes echt vol! Op de hotelkamer werd de laptop weer aangeslingerd. Eerst was Edwin aan de beurt en toen Janneke om het reisverslag bij te werken. Edwin ging ondertussen TV kijken. Inmiddels vallen de luikjes bijna ditcht, dus we gaan zo maar eens slapen. Morgen gaan we samen met Edwin en Elly naar Canyon Lands en Dead Horse Point, we hebben er zin in! Maar nu eerst lekker slapen en morgen gezond vweer op!

Liefs van Edwin en Janneke

• 13 September 2012 - 14:05

Edwin En Elly Groenen:

Goeie morgen jullie 2-tjes,

We zijn weer op mooie plekjes geweest. Er is zo veel te zien hier.
    Vandaag maken we er weer een mooie, gezellige dag van. We zijn om 09.00 bij jullie.
    Uuuuhh sorry dat ik jullie al zo vroeg wek met mijn reactie ... die interne wekker liep weer eens een paar uur te vroeg af. Zucht. ;-)

E & E

• 13 September 2012 - 19:23

Mareille:

Dat klinkt allemaal weer geweldig! We plannen zeker een foto avond, gezellig! Geniet er lekker van! Liefs Mareille

• 16 September 2012 - 08:58

Jeannettie:

Hey wat zie ik daar? Jon Bon Jovi? Tussen al dat natuurschoon hahaha
    Jullie verslagen zijn zo leuk om te lezen dat ik nu meteen daar naartoe zou willen komen. hahaha

Fijn dat jullie zo genieten!