Sedona time - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Sedona time - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Sedona time

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

27 September 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Lieve familie en vrienden,

Vanmorgen werden we gewekt door de zon en dat hadden we niet verwacht, want afgelopen nacht had het hier gespookt. Bliksem, regen, hagel en storm, alles te gelijk. Toch wel fijn dat dan de zon schijnt, terwijl er regen was voorspeld. Het was rond 08:30 uur dat we uit ons bed stapten, even onder de douchen en toen op naar het ontbijt. Was weer een compleet ontbijt. Best Western is wat dat betreft altijd goed. We konden heerlijk op het terras buiten ons ontbijtje nuttigen, echt het vakantiegevoel! Na het ontbijt stapten we meteen in de Camry om Sedona te gaan ontdekken. Gisteren hadden we een aantal tips gehad toen we op straat werden aangehouden voor de kortingsbonnen en we gingen eens op onderzoek uit. We reden als eerste naar de Upper Loop Road nabij Cathedral Rock. Ja, ja, een heleboel rotsformatie hebben hier namen, zoals Coffeepot Rock, Chimney Rcok, Sphinx Rock, Snoopy Rock, Bunny Ears en Bell Rock. Soms vraag je je af of hoe ze erbij komen, maar wellicht na een aantal biertjes of wijntjes kun je het er vast van maken :-). Een gedeelte van de loop gereden en af toe gestopt voor een fotomomentje. Eerst wilden we hier gaan wandelden, maar voor het Red Rock State Park moest je weer apart betalen, terwijl er nog genoeg andere plekken in de aanbieding waren om te gaan wandelen. Op de terugweg richting Sedona zagen we dat de benzine hier weer een stuk goedkoper is, namelijk $ 3,33, dus gooiden we tank alvast vol voor als we morgen weer verder reizen. Hierna reden we richting Airport Road, want daar zou je een mooi uitzicht hebben over Sedona. Het vliegveld ligt op een Mesa (tafelberg) en het was inderdaad een mooi plaatje :-) Toen we daar waren, begon het er wel heel dreigend uit te zien, toch die voorspelde regen- en onweersbuien, echter leek het langs Sedona te drijven. We maakten ook nog een korte wandeling in de buurt van het vliegveld en Edwin ontpopte zich als berggeit en klom helemaal naar boven. Was een mooi uitzicht daar volgens hem :-). Ook kregen we te horen van een man die daar zat dat de vibrations goed waren op die plek. Hier in Sedona schijnen namelijk een aantal van die plekken te zijn? Ach, ja, wij vonden het al lang goed, met zo’n mooi uitzicht en de zon die weer tevoorschijn kwam, prima toch. Na deze korte wandeling en klauterpartij stapten we weer in de Camry en reden naar de Scenic Rout 179 South. Ook weer hele mooie uitzichten op de rode rotspartijen en we maakten een stop bij Yavapai Point. We liepen een aantal trails die aan elkaar gekoppeld waren, was maar een paar miles. Maar gezien er nog steeds af en toe dreiging van regen- en onweersbuien was, ver genoeg. Vorig jaar hebben we ons portie gehad, toen we midden in een onweersbui terecht kwamen :-) Na deze exercise reden we nog een stukje van de Scenic Route tot Bell Rock en keerden daar om, richting Sedona. Op de terugweg maakten we nog wel een stop bij The Chapel of the Holy Cross. Het was daar erg druk, stonden gewoon het verkeer te regelen en je moest wachten totdat je een parkeerplaats toegewezen kreeg. Maar was wel erg mooi daar. We zijn niet te lang gebleven, zodat anderen ook weer van dit mooie stukje van Sedona konden genieten. Hierna reden we terug naar het hotel, het was inmiddels al na de middag en we vonden het wel lekker om even te relaxen op de hotelkamer of beter gezegd op ons balkon met supermooi uitzicht. Ook besloot Janneke om nog maar even de was te doen, ook hier weer een coin laundry, super handig! Edwin had zijn tablet weer gevonden en ook een Leffe bij de hand, dus hij zat lekker te genieten op het balkon. Toen Janneke terug kwam van de was, werden de foto’s weer geupload en uiteraard even het reisverslag bijgewerkt. De rest van de middag was het lekker relaxen en tegen de avond gingen we op zoek naar een restaurant voor ons avondeten. Deze keer kozen we voor Mexicaans en dat was erg lekker! Na het eten haalden we nog een coffe-to-go en gingen naar onze hotelkamer. Een beetje TV kijken, lezen of wel relaxmodus aan, kortom genieten!

Liefs van ons

• 28 September 2014 - 14:38

Edwin & Elly:

Hey guys. Hè hè een tijdje de mail niet bekeken en dan krijg je dat je een aantal belangrijke mailtjes te laat ziet.
    Jullie reis ziet er weer geweldig uit. Wij hebben ook mooie herinneringen aan een aantal plaatsen waar jullie deze reis geweest zijn. Het blijft een geweldig land. Je raakt niet uitgekeken.
    Sedona is idd adembenemend mooi.
    Vanaf nu blijven we jullie volgen.
    Goede reis en heel veel plezier.
    E & E

• 28 September 2014 - 21:44

Elle:

Klinkt goed allemaal. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Hierin NL hebben we ook nog een lekker zomers dagje gehad, maar zou toch liever daar zitten

• 28 September 2014 - 22:42

Bas, Anita, Laura En Erik:

Hoi jan en edwin,
    zo te zien vermaken jullie je best met nieuws en al bekende dingen! En lekker weer. Het weer is hier ook nog best, dus lekker fietsen in het wekend en ook naar t werk. Nog veel plezier!

groetjes, bas, anita, laura en erik