Van Sedona naar The Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Sedona naar The Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Sedona naar The Grand Canyon

Door: Janneke

28 September 2014 | Verenigde Staten, Tusayan

Ook vanmorgen konden we uitslapen, we hoefden er pas rond 08:30 uur uit. Op ons gemakje wakker worden, even douchen en daarna ontbijten. Echt vakantie! Na het ontbijt pakte Janneke alle spullen weer in en vertrokken we rond 10:30 uur uit Sedona. Vandaag was de eindbestemming The Grand Canyon! Het zou niet ver rijden zijn vanaf Sedona, namelijk maar 2 uur. Maar voordat we daar naar toe gingen, maakten we nog 2 tussenstops, namelijk in het stadje Williams en bij The Air Plane Museum. We reden via de 89-A en I-40 West, binnen een uurtje naar Williams. Ook dit stadje ligt aan The Route 66 en is ook the gateway to The Grand Canyon, vanaf hier vertrekken er ook treinen naar The Grand Canyon. We wandelden door de hoofdstraat en dankzij de navigatie op Edwins telefoon kwamen we uiteindelijk uit bij The Starbucks :-) Maar eerst moesten er nog boodschappen bij The Safeway worden gedaan voordat we genoten van een Cafe Mocha en Caramel Macchiato. De komende dagen zit er geen ontbijt bij ons hotel, dus vandaar dat we hier al een en ander kochten. Bij The Grand Canyon betaal je anders de hoofdprijs :-) Elke keer kijken we weer onze ogen uit als we in zo’n grote supermarkt rondlopen. Geweldig! Na de break bij Starbucks wandelden we terug naar de Camry en stelden de Tomtom in, zodat we op pad konden naar The Air Plane Museum. Dit museum ligt aan de highway 64 richting The Grand Canyon, dus leuk om daar nog even te stoppen. Bij de entree maakten we een praatje met de beheerders van het museum en toen kwam The Dutch Airforce uiteraard ook ter sprake :-) Het is hier in Amerika heel gewoon dat als je militair bent dat je korting krijgt bij van alles en nog wat, maar vandaag stonden we toch wel even met een mond vol tanden, want we mochten gewoon gratis naar binnen. We waren ruim een uur zoet met alles te bekijken voordat we doorreden naar The Grand Canyon. Bij vertrek bij het museum doneerde we uiteraard nog geld aan het museum, anders voelden we ons toch wel bezwaard. Het was toen nog maar een half uurtje rijden naar Tusayan. Dit plaatsje bestaat alleen uit hotels, een paar restaurantjes en een supermarket. We logeren deze keer weer in The Grand Hotel. We kwamen daar rond 15:00 uur aan en informeerden of onze hotelkamer al gereed was. Dit was het geval, dus konden we alles al installeren op de hotelkamer. Ook wisselden we van kleren, want aangezien we hier op 2 km hoogte zitten, was het toch fris ondanks dat de zon haar best deed. Hierna gingen we maar eens kijken of The Grand Canyon nog steeds zo indrukwekkend is. Het was nog enorm druk bij de ingang van het park, wat maar op 5 minuten rijden van Tusayan ligt. Het duurde en duurde voordat we onze parkpass konden tonen aan de ranger bij de ingang en door konden rijden naar het Visitor Center. Op de parkeerplaats was het zelfs nog even zoeken naar een plekje, maar toen konden we eindelijk naar The Rim wandelen. En, ja, het is nog steeds indrukwekkend als je aan de rand van The Grand Canyon staat! Zo ongelooflijk mooi! We wandelden vanaf Mather Point naar Yavapai Point (ja, ook hier hebben ze Yavapai net als in Sedona :-) We genoten van het mooie uitzicht en uiteraard blijf je foto’s maken! Toen de zon bijna onder ging, wandelden we weer terug en reden terug naar Tusayan. We gingen maar meteen eten en deze keer werd het The Mac. Na deze uitgebalanceerde maaltijd :-) liepen naar ons hotel en brachten de rest van de avond door op onze hotelkamer.

Liefs van ons

• 29 September 2014 - 07:02

Buuf:

Wow, mooie foto!

• 29 September 2014 - 12:23

Oom Lukas En Tante Janny:

Het is elke dag weer leuk om jullie belevenissen te volgen.
    Mooie foto hoor! Liefs en grtjs!

• 30 September 2014 - 12:54

Edwin & Elly:

Hey guys. Fijn te lezen dat jullie reis nog steeds voorspoedig verloopt.
    Van Williams hebben we wisselende herinneringen. Positief is de winkeltjes met al de Route 66 souveniers. Negatief was het hotel. Na 10 USA reizen het slechtste wat we hebben gehad. We hadden toen alleen niet veel keuze. Er was een festival in de stad en bijna alle hotels waren al volgeboekt.
    De Grand Canyon is en blijft gigantisch mooi. Ongelofelijke natuur.