Van Los Angeles naar huis - Reisverslag uit Uden, Nederland van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Los Angeles naar huis - Reisverslag uit Uden, Nederland van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Los Angeles naar huis

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

15 Oktober 2014 | Nederland, Uden

Lieve familie en vrienden,

We zijn weer veilig en wel thuis aangekomen! Vanmorgen werden we wakker en vroegen ons allebei af, waar zijn we? O, ja, weer in ons eigen bedje :-)

Voordat we thuis waren, ging daar natuurlijk nog het een en ander aan vooraf. We stonden maandagmorgen 13 oktober 2014 rond 07:00 uur op in Redondo Beach - Los Angeles. Hup, onder de douche, om wakker te worden, want dit tijdstip waren we niet meer gewend (lees, met name Janneke). Alle spullen weer in de koffers voor vertrek naar Nederland en na het uitchecken nog een laatste ritje met de Camry. Helaas paste de Camry net niet meer in de koffer erbij! :-) We reden binnen een half uur naar de car renturnal van Aloma en dat verliep vlotjes. We bleken de afgelopen weken 3800 kilometer te hebben gereden. De Camry had ons dus een trouwe dienst bewezen!

Hierna gingen we met de shuttle bus van Alamo naar LAX en werden we keurig afgezet bij de terminal voor internationale vluchten. Het was toen pas rond 09:15 uur, dus we waren ruim op tijd! We konden zelfs nog geen eens de koffers afgeven :-) Nog even buiten genoten van de warme temperaturen en rond 10:00 uur de koffers laten inchecken. Toen was het nog een tijdje geduldig in de rij staan voor security. Net de Efteling, met al die rijen, de Efteling-muziek moesten we er zelf bij bedenken :-) Ook hier slaagden we met vlag en wimpel, dus konden we weer verder naar de volgende ronde en vonden we het de hoogste tijd voor Starbucks koffie. Lekker ontbeten met het uitzicht op alle vertrekkende vliegtuigen, mooi toch! Na ons smakelijke ontbijt liepen we naar onze gate en hadden daar ook uitzicht op het drukke vliegverkeer op LAX. Rond 13:00 uur konden we ons vliegtuig in en maakten we ons op voor een vliegreis van 10 uur naar Nederland. We vertrokken later dan gepland, maar die tijd werd onderweg weer ingehaald door de piloot. Al vrij snel na vertrek werden we voorzien van een natje en droogje, waarna het diner volgde. Deze keer beef met rijst, geen keuze meer, maar we moeten eerlijk zeggen dat het vliegtuigeten steeds beter wordt in de loop der jaren....Uiteraard boven Amerika nog veel uit het raam gekeken, zouden we nog over voor ons bekende plaatsen vliegen? We spotten nog wel een aantal bekende plekken aan de westzijde, maar voordat je het weet, vlieg je al richting Canada en werden de lichten gedoofd voor de nachtrust. Uhm, voor je gevoel, klopt er dan niets meer van, het is nog dag en dan toch slapen... Toch maar geprobeerd een paar uurtjes slaap te pakken, dan duurt het vliegen minder lang en heb je minder last van de jetlag. Edwin kreeg de slaap niet te pakken, maar Janneke knorde toch een paar uurtjes door. Voor ons gevoel verliep de vliegreis toch nog redelijk snel en zaten we al weer aan het ontbijt! Zo gaat de dag in trubo-vlucht voorbij :-)

We kwamen dus eerder aan in Nederland dan gepland, om 08:50 uur stonden we weer veilig op Nederlandse bodem. Ofwel op de Polderbaan, dus nog even een stukje taxiën. Voordat je het vliegtuig uit bent, door de douane heen en de koffers hebt opgehaald, ben je al snel een uurtje verder. Ons pap en mam stonden geduldig op ons te wachten en het was fijn elkaar weer te zien! Op Schiphol nog gezellig echte koffie gedronken en de reisverhalen uitgewisseld, waarna de reis richting het zuiden werd ingezet. Op naar het vertrouwde Uden! Daar kwamen we tegen de middag aan, eindelijk na zo'n lange reis toch weer lekker thuis!

Ons pap en mam gingen weer naar huis en hen bedankt voor het ophalen, waarna het uitpakfeest kon beginnen. De wasmachine kon zich op maken voor overuren :-) Ook uiteraard even bij de buurtjes langs! En om hen te bedanken voor het oppassen van ons huisje en onze parkietjes. Het was inmiddels rond 21:00 uur 's avonds dat we weer thuis op de bank ploften, en met heel goed gevoel terug keken op een fantastische vakantie! Een mooie combi van veel zien, maar ook lekker relaxen! En heel mooi weer, een extra cadeautje in deze tijd van het jaar!

We hopen jullie uiteraard binnenkort allemaal weer live te zien, gezellig! Bedankt dat jullie met ons meereisden en graag tot gauw!

Liefs van ons

• 15 Oktober 2014 - 12:45

Edwin & Elly:

Hey guys. gelukkig weer veilig thuis.
    Jullie hebben inderdaad een heel mooie reis gemaakt en heel veel schitterende plaatsen bezocht.
    Nu nog ff genieten van de jetleg :-(
    E & E

• 15 Oktober 2014 - 13:06

Oom Lukas En Tante Janny:

Fijn dat jullie weer thuis zijn!
    Liefs en groetjes van ons!

• 15 Oktober 2014 - 20:22

John En Ine:

Hoi vakantiegangers,
    Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn.
    3800 km met de auto, maar vergeet niet de vele kilometers die jullie ook nog hebben gelopen.
    Zo te lezen blijkt uit de verhalen dat jullie het weer bijzonder goed hebben gehad.

groetjes en tot ziens

• 15 Oktober 2014 - 20:57

Monique Huijbregts:

Jullie hebben een fantastische reis gehad zeg en fijn dat de reis zo goed verlopen is en jullie veilig terug zijn.
    Groetjes

• 15 Oktober 2014 - 22:05

Ome Cor En Tante Hennie:

We hebben van de genoten van het mooie reis verslag en we het ook een beetje mee beleeft .
    Met al die mooie foto,s maar we zijn ook weer blij dat jullie weer gezond en wel weer thuis zijn .
    En al weer geslapen in je vertrouwde bedje en geniet er nog maar van .
    En gauw weer tot kijk .

Groetjes ome Cor en tante Hennie

• 16 Oktober 2014 - 06:53

Frank En Jeannette:

Hey Ed en Jan,

Lekker weer terug in het koude kikkerlandje...fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn.

Weer zo'n leuk geschreven reisverslag. Wij gaan ze missen! En de mooie foto's. Hoop jullie snel te zien want ik wil nog meer horen over jullie reis.

xxxjes
    ons