Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Janneke

04 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het reisverslag wordt deze keer getypt vanaf ons balkon van The Platinum Hotel in Las Vegas, met uitzicht op Mc Carran Airport, Hard Rock Hotel en de bergen van Las Vegas. Edwin zit hier naast me met Flight Rader 24 en is zo mooi de vliegtuigen in de gaten aan het houden, die landen of opstijgen :-)

Vanmorgen konden we uitslapen, want we hoefden pas om 12:00 uur uit te checken bij The Westin Lake Las Vegas en vanmorgen zorgden we ook weer voor ons eigen ontbijtje, dus take it easy. Tegen 09:30 uur waren we wakker, eerst even douchen voor het ontbijt. Janneke haalde beneden in hotel de Starbucks koffie en toen genieten van onze Starbucks met een meergranen reep en een banaan op onze hotelkamer. Ook nog even onze blog gecheckt en contact gehad met het thuisfront. Weer bedankt voor jullie berichtjes! Hierna was het tijd om dit geweldige resort te verlaten. Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft zijn voordeel. We hadden tijdens het ontbijt bedacht dat we nog wel even langs de Outlets South van Las Vegas konden gaan, dus de TomTom werd ingesteld op die route. Alleen stonden we al vrij snel vast, want er was een of ander event met fietsers. Sluiten ze hier allerlei wegen en woonwijken voor af en ook nog eens overal politiebegeleiding. Zoveel politie nog nooit bij elkaar gezien! Zwaailichten aan en heel de rataplan :-) Dus wij zijn mooi omgekeerd en op Edwins gevoel, navigeerde hij ons de goede kant op. Wel moesten we nog even wachten tot er een paar fietsers voorbij kwamen, maar toen konden we door rijden. Leuk om hier zo’n fietsevent te houden, midden in de woestijn, met 30 graden en de zon op je bol ;-) Maar de echt die hards, die hebben we deze vakantie langs de snelweg zien fietsen, in de bloedhitte en maar doortrappen op je fietsje. Daar moet je maar van houden ;-) Maar wij zaten lekker in onze Camry met airco aan en na de middag kwamen we aan bij de outlets. Deze outlet is overdekt, hadden we niet verwacht, de Outlet North is namelijk allemaal in de buitenlucht. We liepen op ons gemakje rond en deze keer slaagden we allebei voor kleren.Janneke was helemaal in haar nopjes met haar t-shirts van Converse en Edwin met zijn Lee jeans. Hierna reden we een stukje over de beroemde Strip en gingen ook nog even boodschappen doen bij Wal Mart. Komende dagen verzorgen we ons ontbijt zelf, dus even een ontbijt samenstellen :-) Wow, en wat een aanbod hebben ze daar toch. Elke keer staan we weer verbaasd! We kozen voor croissants, gesneden verse ananas, blauwe bessen en aardbeien, plus nog Griekse kwark, melk en jus d’orange als ontbijt voor de komende dagen. Aan de cereals zijn we maar niet begonnen, daar hadden ze een complete rij van, haha. De boodschappen werden voor ons ingepakt in wel 10 plastic tasjes! Zo, we hadden we genoeg geshopt voor vandaag en reden richting The Platinum Hotel. Bij het hotel aangekomen, moest Edwin de sleutels van de Camry afgeven, want ze hebben hier alleen valed parking. Het liefst parkeert Edwin de Camry gewoon zelf :-) Maar alle koffers en boodschappen dus eruit en weer inchecken. Deze keer hebben we een kamer op de 11e verdieping, dus mooi uitzicht over Las Vegas. Verder hebben we weer voldoende ruimte in deze hotelkamer, compleet met keuken en woonkamer. Badkamer me t bubbelbad is ook erg prettig! Omdat we hier al vaker hebben gelogeerd, gaf Edwin bij het shoppen bij Walmart aan, dat hij wel zin had in spaghetti en Janneke dus best kon gaan koken. Nou, mooi niet, gaf Janneke aan, we hebben vakantie! De koffers kregen weer een plekje en inmiddels was het al aan het einde van de middag, dus tijd voor ontspanning.

Vanaf het balkon valt het Janneke nu ook weer op, dat het hier heel erg groen is, overal palmbomen tussen de gebouwen/woningen, hoe ver je ook kijkt. Verder is het erg leuk om zo vanaf je balkon de vliegtuigen te kunnen spotten. Het is hier een gaan en komen van vliegtuigen, dus genoeg te zien! Maar we zijn natuurlijk niet alleen voor de vliegtuigen gekomen, dadelijk gaan we naar The Strip, even op ons gemakje rondwandelen. Ergens een hapje eten, wij vermaken ons wel!