Van Sedona naar Prescott Valley - Reisverslag uit Prescott Valley, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Sedona naar Prescott Valley - Reisverslag uit Prescott Valley, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Sedona naar Prescott Valley

Door: Janneke

02 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Prescott Valley

Gelukkig stapte Edwin vanmorgen zonder problemen uit zijn bed, een goede nachtrust had zijn rug goed gedaan. Janneke had iets meer moeite met opstaan vanmorgen. Maar rond 08:00 uur ging de wasstraat open ;-) en men kon daarna meteen opgepoetst en wel doorlopen naar het ontbijt. We genoten vanmorgen extra van ontbijten in de buitenlucht, en het uitzicht op de mooie rotsformatie van Sedona. Na het ontbijt checkten we nog even de krant en onze blog, weer bedankt voor jullie berichtjes. Fijn om te horen, Christel dat het goed gaat met Amy en Sheldon. Ook pakten we alle spullen weer in en brachten we de koffers naar de Camry. De wijziging om te switchen van Tucson naar een paar dagen langer in Sedona was ons goed bevallen, jammer dat we dit fijne plekje moesten gaan verlaten. Deze morgen hadden we ingepland voor het Red Rock State Park, toch nog even genieten van deze mooie rotsformaties. Na een half uurtje rijden kwamen op de plek van bestemming aan en na het betalen van de entree van $ 10,- konden we door rijden naar de parkplaats bij het visitor center. Even de informatie tot ons nemen en toen plan de campagne :-) We “knoopten” een paar trails aan elkaar vast, want zo groot is het hier niet. We liepen via de Bunkhouse Trail richting de Kingfisher Bridge en toen rechtsaf tot aan de Kisva Trail. Het pad bestond deze keer uit rood zand en Janneke zou er deze keer geen modderzooi van maken ;-) We liepen wel langs en over Oak Creek, maar we hoefden er niet door heen deze keer. Gelukkig was er regelmatig schaduw, want de temperatuur steeg weer tot 34 graden Celsius. Aan het einde van Kisva Trail staken we de brug over bij Black Hawk Crossing en liepen via Smoke Trail weer terug naar het visitor center. Het was een trail van de gradatie “easy” en totaal ongeveer 3 kilometer bij elkaar. Na deze ontspannende wandeling stuitten we nog op de Hummingbird Patio bij het visitor center, daar hoopten we nog een paar humming birds te zien :-) Na een paar minuten was het raak! Het zijn echt zulke mooie vogeltjes, maar uiteraard zijn onze parkietjes het allermooiste ;-) Rond de middag verlieten we Red Rock State Park en reden we via de SR 89A richting Prescott Valley. Het was niet ver rijden, nog geen anderhalf uur (vanuit Tucson was het anders ruim 3 uur geweest). We lieten red rock county achter ons en reden via haarspeldbochten richting het mijnwerkersstadje Jerome, gelegen aan de oostzijde van de Cleopatra Hill. Hoe hoger we kwamen, hoe groener het werd en lieten Sedona Verde Valley achter ons, and over the hill to Yavapai County. Rond 14:00 uur kwamen we aan bij The Hampton Inn & Suites in Prescott Valley. Weer een heel andere omgeving, heuvelachtig, aan de ene kant bossen, maar aan de ander kant ook dor woestijnachtig landschap. Onderweg naar dit hotel hadden Edwin en ik zitten brainstormen of wel 2 nachten hier moesten doorbrengen of niet. Aanvankelijk hadden we dit zo geboekt, vanwege de langere rit vanuit Tucson en om te gaan kanoën op Watson Lake. Maar aangezien Edwins rug net weer in de herstelfase zit, leek het niet zo goed idee om een paar uur te gaan kanoën ofwel eenzelfde houding achter elkaar. Zodoende werd het bij het inchecken 1 nacht in plaats van 2 nachten, en zouden we gaan bekijken waar we nog een nacht bij zouden boeken. Toen we ingecheckt waren en deze keer de koffers naar de 3e verdieping hadden gebracht, besloot Janneke deze dag te upgraden naar “wasdag”. In dit hotel is weer een guest laundry, dus erg gemakkelijk. Toen de wasmachine het werk deed, gingen wij lekker naar het zwembad toe. Toen we buiten kwamen, vonden we het hier toch wel een stuk frisser, dan in Sedona. Dat wordt dadelijk nog iets als we terug zijn in Nederland, dus wees niet verbaasd als je ons met oorwarmers en sjaals ziet rondlopen ;-) De rest van de middag relaxed in de zon/schaduw gezeten en bekeken waar onze volgende overnachting plaats zou vinden. Ook tussendoor de was nog eventjes in de droger en uiteindelijk boekten we een hotel nabij Las Vegas Lake. Aan het einde van de middag besloten we nadat de was weer glad en gestreken was, nog eventjes naar Prescott (plaats naast Prescott Valley) te rijden. Even nog cultuur snuiven, ze hebben daar namelijk een downtown historic area. Er is een park met the courthouse en daarom heen allerlei authentieke panden in western stijl. Je verwachtte dat er zo een aantal cowboys op hun paard zouden komen aan rijden ;-) Dat was niet het geval, wel was er een bruiloft in het park, ook leuk om te zien. De bruid had overigens wel cowboy-laarzen onder haar bruidsjurk aan, haha. Na deze wandeling door downtown Prescott reden we weer 7 miles terug naar ons hotel. Inmiddels was het etenstijd toen we daar aankwamen en omdat we toch al cultureel bezig waren, aten we deze keer bij de Taco Bell. Edwin zette zijn tanden in een burrito en Janneke ging voor de salade. Uiteraard ook weer een heerlijk grote beker frisdrank erbij (inclusief ref-fill) erbij om het feest compleet te maken. Hierna was het tijd om te gaan relaxen op de hotelkamer, nog even koffie gehaald in de lobby en lekker chillen tot het bedtijd was…