Van Bryce naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Bryce naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Bryce naar Moab

Door: Janneke

25 September 2015 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag stond een reisdag op het programma, dus niet te laat uit bed. Eerst even douchen en hierna konden we aanschuiven bij het full hot breakfast. We lieten het ons goed smaken en besloten toch nog een wandeling te maken in Bryce Canyon, dan maar later op de dag aankomen in Moab. Rond 09:30 uur was de kofferbak van de Camry weer vol geladen en reden we richting het park, naar Sunset Point. We wilden namelijk de Queens Garden Trail in combinatie met de Navajo Loop doen. Eerst liepen we via the Rim naar Sunrise Point en gingen daar de canyon in. Het is hier echt zo ongelooflijk mooi, bij elk stap die je zet, heb je weer een ander mooi uitzicht. Je blijft foto’s nemen ;-) Het grootste gedeelte was makkelijk te wandelen, alleen het laatste stuk nabij Two Bridges ging het serieus omhoog en merkte je wel dat je op bijna 2 kilometer hoogte zit. Edwin hoopte bij Two Bridges nog de ratelslang te zien, die Christel hier een paar weken geleden had gezien. Helaas, de ratelslang was waarschijnlijk op vakantie. Via het pad langs Thor’s Hammer liepen we met tussenpauzes verder naar boven. Het was weer ongelooflijk genieten en na anderhalf uur stonden we weer boven aan the Rim bij Sunset Point. Nog even koel water bijtanken en toen naar de Camry, zodat we op pad konden naar Moab. Toen we de Camry startten, kwam de melding dat de bandenspanning niet goed was. Dus toch maar even bij Bryce City de banden extra lucht gegeven, zal waarschijnlijk wel komen door de hoogte en omdat het afgelopen nacht hier behoorlijk was afgekoeld. Toen konden we echt op pad, we sloegen rechtsaf de scenic byway 12 weer op en konden weer genieten van het mooie afwisselende landschap. We reden via Grand Staircase Escalante National Monument en kwamen zo na ruim een uur rijden bij het Kiva Coffehouse (http://www.kivakoffeehouse.com/) . Echt zo geweldig om midden in deze mooie omgeving van een heerlijke café mocha, en wel met original Dutch cacao, te mogen genieten. Ook nog een lekkere lemon en chocalate cake erbij, dus dubbel genieten! Na deze break vervolgden we onze weg richting Capitol Reef National Park. Het landschap wisselde zich af met allerlei kleuren van de regenboog, zowel qua rotsen als de kleuren van de bomen. Ook reden we over een stuk, de zogenoemde Hogback, waar aan beide kanten van de weg de afgrond te zien is, was wel spannend, vond vooral Janneke ;-) Maar we kwamen veilig en wel aan bij Capitol Reef National Park, deze keer reden we er alleen door heen en ook dit was weer prachtig. Het was vandaag heel helder, dus mooie vergezichten en een zeer mooi kleurenpalet. Na Capitol Reef National Park tot Hanksville is ook een heel apart stuk om te rijden, het lijkt wel of je op een andere planeet rond rijdt. Bij Hanksville gingen we linksaf richting Green River, dit is een lang recht stuk, met rode rotsformatie en ook Goblin Valley State Park ligt aan deze weg. Hier waren we al eerder geweest en omdat het al aan het einde van de middag was, reden we on the cruise verder naar Green River aan de I-70. Daar besloten we om nog even de tank vol te gooien, deze keer voor $ 2,93 per gallon. Het laatste stukje richting Moab ging via de 191 en tegen 18:00 uur kwamen we aan bij ons hotel, Fairfield Suites & Inn. Nog niet eerder hier gelogeerd, is namelijk een nieuw hotel, vlakbij de ingang van Arches National Park. We gaven alles weer een plekje op onze hotelkamer en gingen daarna meteen maar eten. We reden naar Denny’s en lieten ons het eten goed smaken. Terug in het hotel vond Janneke het tijd om de was te gaan doen. Hier in het hotel een guest laundry, dus erg handig! Edwin keek ondertussen TV en las de krant op de ipad. Janneke werkte ondertussen het reisverslag en de foto’s bij. Na zo’n lange reisdag van 263 miles, waren we toch wel moe, dus lekker slapen en dromen over de mooie uitzichten van vandaag :-)

Liefs van ons

• 26 September 2015 - 08:03

Buuf:

Ik zie dat jullie niet alleen de slang niet tegen zijn gekomen, maar ook geen wolken ;-)

• 26 September 2015 - 09:24

Monique:

Wat een gave foto's zeg! Ik reis weer helemaal met jullie mee! Geniet er lekker van dat alles dan geniet ik ook met jullie mee!