Relax time in Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Relax time in Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Relax time in Moab

Door: Janneke

05 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vannacht waren onze bovenburen in de weer, aan het rondrennen door de kamer of iets dergelijks… Het gevolg was dat wij vanmorgen met 2 slaperige koppies aan het ontbijt zaten, zelfs een verfrissende douche had niet geholpen :-) Na het ontbijt vertrok de karavaan weer, maar we bleven wel in de omgeving van Moab. We verhuisden namelijk qua hotel, vannacht slapen we aan de Colorado River in Red Cliffs Lodge. Deze locatie had ik specifiek uitgekozen om na 2 weken rondtrekken even een rustdag in te plannen. Even bijkomen van alle indrukken en niets hoeven. Maar we gingen eerst na het ontbijt nog een wandeling maken in de omgeving van Moab, namelijk de trail naar Corona Arch. We reden vanuit Moab de Potash Road op en bijna aan het einde van deze weg, bevond zich de parkeerplaats. Het was inmiddels tegen 10:00 uur en de zon was al nadrukkelijk van de partij ofwel Stetson en honkbalpetje op, factor 50 zonnebrand op, rugtas met voldoende water en chips, check, we konden gaan wandelen :-) Je wandelde eerst zig zag omhoog en toen moesten we een railroad oversteken. Daarna was het een afwisseling van klimmen en vlakke gedeeltes. Op een gegeven moment moesten we een soort trap in de rotsen op, aan een touw naar boven en ook nog weer via een ladder. Daarna ging het vrij steil omhoog , Janneke slipte weg en zwikte toen haar enkel :-( De tranen stonden in mijn ogen, maar volgens Edwin was het beste om toch in beweging te blijven. Dus Janneke bikkelde door tot een rustpunt in de schaduw. Daar even bijgekomen van de schrik en water gedronken, gelukkig ging het toen wel weer :-) Je zag toen Corona Arch al liggen en het was niet ver meer lopen. Het laatste stukje was ook nog erg opletten en toen stonden we onder een arch waar je u tegen zegt! In de schaduw van de arch gaan zitten en genoten van het uitzicht. Na deze break werd de terugtocht ingezet, gelukkig geen slippartijen en we kwamen veilig en wel beneden aan. De parkeerplaats lag tegenover een campingsite, aan de Colorado River. Daar zijn we lekker in de schaduw gaan zitten en hebben uitgerust van de wandeling en met weer een supermooi uitzicht. Het was inmiddels na de middag en we besloten om nog boodschappen te gaan bij the City Market. Hier hebben ze namelijk super lekkere gebraden kip, vraag maar aan Edwin en Elly :-) Janneke had bedacht om vandaag op de patio van onze hotelkamer te eten, gebraden kippetje, salade, wat toastjes en uiteraard voor Edwin een koud biertje erbij :-) Missie was geslaagd bij de supermarkt en toen reden we via de Scenic Byway 128 naar Red Cliffs Logde toe. Het ligt ongeveer op 20 minuten afstand van het plaatsje Moab. We kwamen daar rond 14:15 uur aan en hoopten dat onze hotelkamer al klaar zou zijn, check in was namelijk om 15:00 uur. Helaas was nog niet het geval, maar ondertussen vermaakten we ons in het filmmuseum bij het hotel en zaten op het balkon bij het restaurant alvast van het uitzicht te genieten. In deze omgeving zijn namelijk heel veel films opgenomen, wat wil je ook met zo'n mooie omgeving!Tegen 15:00 uur checkten we in en reden naar hotelkamer 401 met riverside view. En daar zitten we nu dan prinsheerlijk op onze patio met uitzicht op de rivier der rivieren :-) Wat zijn wij toch een enorme bofkontjes!!! Dit is het Zwitser Leven-gevoel, haha!!! Echt een mega-vakantie-gevoel, we genieten nog even verder….. :-)

Liefs van ons

• 06 Oktober 2014 - 07:52

Mareille:

Dat klinkt niet gek zeg, ik zou zeggen: lekker verder genieten van de prachtige omgeving en elkaar! Liefs Wouter en Mareille

• 06 Oktober 2014 - 09:04

Edwin & Elly:

Hey guys. Jullie maken weer een geweldig mooie trip. Leuk om al die mooie plekken waar we samen zijn geweest terug te zien.
    Hopelijk is de enkel van Janneke geen spelbreker tijdens jullie verdere reis. Dat zou heel jammer zijn.
    Have fun, be safe and take care.
    E & E

• 06 Oktober 2014 - 14:05

Monique Huijbregts:

Wauw ik ben jaloers op jullie wat een mooie omgeving! Ik ben nu zelf 2 weken vrij maar ben flink aan de studie Janneke. Ook wel relaxed. Maar jullie verder door genieten! Groetjes