Zoo time - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Zoo time - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Zoo time

26 September 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Wakker worden van het geluid van zeemeeuwen, is niet verkeerd, het strandgevoel voert dan de boventoon. Even uitrekken en dan lekker onder een warme douche, want het is hier ’s morgens nog best frisjes. Na het waterballet van Janneke was het tijd voor Edwin om uit bed te komen. Janneke re-organiseerde ondertussen de boel, want we gingen vandaag verkassen naar een ander hotel in San Diego. Maar eerst nog genieten van het ontbijt bij het restaurant de Blue Pearl. Wat is het toch genieten, elke keer als je ontbijt gewoon voor je klaar staat of wordt geserveerd! Toen we weer voldoende energie voor vandaag hadden opgedaan, gingen we alles in orde maken om te kunnen uitchecken en reden de parkeerplaats van dit fijne hotel af. Op naar The San Diego Zoo! Het was niet lang rijden, maar een kwartiertje en toen reden we al de parkeerplaats van The Zoo op. Bij de ingang spraken we nog een Nederlands stel en zij waren voor 6 weken op rondreis. Bij het kopen van de tickets gold military discount, altijd leuk! Even de plattegrond bekijken en toen was het moeilijk kiezen. We konden kiezen uit Lost Forest, Northern Frontier, Panda Canyon, Asian Passage, Urban Jungle, Outback, Discovery Outpost, Afrikca Rocks en Elephant Odyssey. Tja, dan maar gewoon gaan ontdekken! Het is echt een supermooie dierentuin en echt megagroot! Af en toe was het klimmen, want er zijn verschillende plateaus waarop de dierentuin is gebouwd. We begonnen bij de flamingo’s en daarna was het aapjes kijken. Diverse soorten aapjes passeerden de revue. Het was uiteindelijk de vraag, wie bekeek nu wie? Maar altijd leuk en ook hele mooie foto’s kunnen maken! We kwamen toen bij Panda Canyon terecht. Janneke vond het helemaal geweldig en bleef maar foto’s nemen. Edwin zat inmiddels geduldig op een stoeprandje in de schaduw te wachten en bekeek de plattegrond voor de vervolgroute. Langs de Zuid-Afrikaanse beestjes en volgens een heel serieuze Amerikaan was Afrika a very big country, af en toe lig je helemaal in een deuk! We zochten verkoeling en dat was dus op naar de ijsberen. De verkoeling viel best tegen, dus besloten we maar een pauze in te lassen en een frozen lemonade te kopen. In de schaduw genoten we van deze verfrissing en we vervolgden daarna onze weg. De beestjes hadden het ook warm en een aantal hielden dan ook siësta of lagen helemaal voor pampus, haha. We liepen ons een slag in de rondte, zo groot is the zoo, maar tegen 15:00 uur hadden we toch wel het grootste gedeelte gehad. Even orienteren, waar willen we naar nog toe en dat waren eigenlijk alleen nog de giraffes en de humming birds. Ook belandden we nog bij the reptile house, want Edwin wilde dit graag zien. Janneke ging braaf mee, maar was heel blij dat alle beestjes achter glas zaten! De middag liep al ten einde toen we weer naar onze Camry liepen op de parkeerplaats om richting ons hotel downtown te gaan. Ook dit was maar weer een kwartiertje rijden, maar toch altijd eventjes zoeken in zo’n grote stad. De Tomtom wees ons de weg en we kwamen heelhuids aan op plaats van bestemming. Inchecken en we mochten deze keer naar de 11e verdieping en logeerden ook nog op kamer 11, moet niet zotter worden, haha!!! Alle spullen kregen weer een plekje en we namen even een break, voordat we downtown San Diego gingen verkennen. Na de break liepen we als eerste langs de Harbor Drive en vergaapten ons alle schepen, die hier aangemeerd liggen. Via deze route kwamen we bij San Diego Airport terecht en uiteraard moesten er eventjes vliegtuigen bekeken worden. Hierna liepen via de wijk Little Italy richting downtown op zoek naar ons avondeten. Veel honger hadden we niet, dus een snelle hap, daar gingen we naar op zoek. Echter was dat nog moeilijker te vinden dan gedacht, toen maar eerst langs de Starbucks, altijd lekker. We namen het toetje dus al vooraf, hadden we dat in ieder geval binnen. Uiteindelijk kwamen we bij The Wendy’s terecht en hapten daar een hamburgertje weg. Op ons gemakje liepen we terug naar ons hotel, Best Western Bayside Plus, en waren rond 20:00 uur weer binnen. Tijd om de voetjes rust te geven en te relaxen. Uiteraard werd het reisverslag bijgewerkt en de foto’s gescreend. Dan kruipen we zo maar eens onder de wol, dus slaap lekker en morgen weer gezond op! Uhhh, dat is bij jullie al het geval, maak er weer een mooie dag van!

Liefs van Edwin en Janneke

PS Oom Cor en tante Hennie heel veel plezier op Mallorca! Maak er een mooie en gezellige vakantie van! Na onze vakanties spreken we er elkaar hopelijk weer snel!

PSS Tante Janny, wil je Henriette van ons feliciteren?

• 26 September 2012 - 10:37

De Buurtjes:

Hallo luitjes,

Hier weer even een krabbeltje van de Hupsel waar overigens alles zn gangetje gaat.
    Het ziet er wel geweldig uit zeg waar jullie allemaal komen. Waren jullie hier nou toch ook al
    eerder geweest of vergis ik me. Weet het niet zeker.
    Janneke, geen last meer van je oren gehad?
    We volgen jullie de laatste paar dagen nog op de voet en zien jullie dan weer graag
    heelhuids terugkomen.
    Jullie hebben dan in ieder geval wat te lezen haha, gezien de stapel post.
    Geniet er nog even van en tot snel,
    Ruud en Irma.

• 26 September 2012 - 22:51

Tante Janny:

Hoi Edwin en Janneke,

ik heb jullie felicitaties overgebracht aan Henriëtte.