The Rockies - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu The Rockies - Reisverslag uit Winter Park, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

The Rockies

09 September 2012 | Verenigde Staten, Winter Park

Edwin was vanmorgen alweer vroeg op, rond 04:30 uur was meneer klaar wakker, altijd fijn zo'n jetlag. Janneke daarentegen werd rond dat tijdstip ook eventjes wakker, maar knorde daarna weer vrolijk verder totdat de wekker ging om 07:30 uur. Janneke dook als eerste onder de douche en dan is het altijd weer uitvinden hoe de doucheknop werkt. Ze hebben hier zoveel varianten, dat het altijd weer afwachten is als je onder de douche gaat. Gelukkig lukte het in een keer! Na het waterballet van Janneke ging Edwin kijken of die wakker kon worden, was namelijk weer in slaap gesukkeld, haha. Voordat we gingen ontbijten de koffers en tassen ge-re-organiseerd, maar dat zal nog wel een keer wijzigen tijdens de reis. Af en toe lijkt het net of we een nomade zijn, haha! Rond 09:00 uur zaten we aan het ontbijt en 3x raden wat hoor je als eerste als je de ontbijtruimte binnenloopt: Nederlands! Het ontbijt was prima voor Amerikaanse begrippen. Een ontbijt zoals we gewend zijn in de Nederlandse hotels komt hier maar weinig voor, dus allang blij dat het ontbijt erbij zit. Edwin begon met een wafel en Janneke smulde van een bagel met roomkaas, uiteraard nog een bakkie slootwater en een donut erbij, waarna we toch wel vol begonnen te raken. Nog een appel mee voor de vitamines en wij konden er weer tegen aan! De nomade kon weer vertrekken en om 10:00 uur reden we richting Rocky Mountains National Park. De temperatuur was aangenaam, blauwe lucht en een zonnetje erbij, wat wensten we nog meer! Het was een afwisselende route en na 2 uur rijden waren we bij de headquaters van Rocky Mountain National Park. Meteen maar een America The Beautiful-pas gekocht, want we zijn van plan om nog veel meer nationale parken te gaan bezoeken, dan is zo'n pas voordeliger. Ofwel Jan de Hollander komt weer om de hoek kijken, haha. We reden via Fall River het park binnen en bij West Horseshoe Park (een uitkijkpunt), spotten we een groep herten. Meteen de fotocamera en videocamera op volle toeren laten draaien! Ons eerste wild life gezien van deze vakantie, echt leuk! Vervolgens reden we verder en stopten nog op diverse uitkijkpunten zoals Many Parks Curve en Forest Canyon. Onze Camry begon ook aardig op een berggeit te lijken, want bij Forest Canyon zaten we al op 3200 meter! Ook bij dit punt zagen we weer een groep herten, we hadden echt geluk vandaag! We stegen nog verder, en Janneke was daar niet zo happy mee, want zij zat aan de afgrond-kant, en voor iemand met hoogtevrees en dan zo'n diepte, niet echt bevorderlijk... Bij het Alpine Visitor Center, op 3595 meter hoogte, maakten we ook nog een stop en daar was het toch wel frisjes! We waren van plan om een trail te gaan lopen, maar alles was gesloten, jammer! Na deze stop werd de daling ingezet en reden we via de Trail Ridge Road naar de Colorado River Trailhead. Je merkte meteen dat de temperatuur ook weer was gestegen, want we waren een stuk gedaald en nu in de vallei. De trail was niet zo lang en we stonden er allebei van te kijken dat zo'n klein stroompje langs de trail kan uitmonden in de mighty Colorado River! Inmiddels was het tegen 16:00 uur en werd er koers gezet naar het Best Western hotel in Winter Park. Edwin begon aardig last te krijgen van zijn jetlag, dus tijd om in het hotel te gaan relaxen of nog extra slaap te pakken. Het was nog ruim een half uur rijden en toen arriveerden we op plaats van bestemming. Ook deze keer hebben we weer een zeer ruime kamer, met 2 tweepersoons-bedden. Volgens Edwin eentje voor Janneke en eentje voor zichzelf, nee, hoor dat is maar een grapje. Voor Amerikaanse begrippen is het normaal dat 2 tweepersoonsbedden, tenzij er een kingsize bed staat. Als dat het geval is, ben je elkaar echt 's nachts echt kwijt, haha. Edwin lag binnen 10 minuten te knorren en Janneke typte er lustig op los. Vanavond nog op pad om een voorraadje water in te slaan en uiteraard ook nog ergens uiteten, voor de rest doen we het rustig aan, het is tenslotte vakantie!

Liefs van Edwin en Janneke

• 09 September 2012 - 04:10

Edwin En Elly Groenen:

Hey Edwin en Janneke,
    Jullie hebben ook al veel gedaan op de eerste dag. Mooie foto's zeg.
    Toer ze zal ik zeggen. En maak er een mooie trip van.

E & E (vanuit St. George, UT)

• 09 September 2012 - 08:05

Caroline:

Ha Edwin en Janneke,
    Leuk om weer over al jullie avonturen te lezen. Hopelijk is de jetlag weer overwonnen. Geniet ervan. Wij beleven de avonturen wel met jullie mee.
    Veel plezier,
    Evert, Caroline en mannetjes

• 09 September 2012 - 21:24

Mareille:

Dat klinkt allemaal weer super!! Leuk om jullie verslagen zo te volgen :-)
    Geniet van jullie vakantie.. Liefs Mareille

• 10 September 2012 - 12:20

Dirk Spoelstra:

ha janneke en edwin.

klinkt allemaal fantastisch. julliei blijven toch echte amerika gangers. Je vertelt het ook zo lekker spannend. Geniet ervan en rust lekker uit. Heel veel plezier.