Relaxing Seal Beach - Reisverslag uit Seal Beach, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Relaxing Seal Beach - Reisverslag uit Seal Beach, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Relaxing Seal Beach

Door: Janneke

10 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Seal Beach

Onze laatste vakantiedag in Amerika, wat zijn die 3 weken voorbij gevlogen! Vanmorgen konden we uitslapen, want het ontbijt is hier in het weekend tot 11:00 uur AM. Dus rustig aangedaan en rond 10:00 uur zaten we fris en fruitig aan het ontbijt. De zon liet zich ook weer van haar beste kant zien, het was al lekker warm. We hadden bedacht om vandaag naar Long Beach te fietsen, dus heel goed insmeren met dit hete weer. Na het ontbijt wandelden we naar Main Street en huurden daar 2 beach cruisers. Deze keer mochten we niet op de stoep fietsen en we moesten ons gedragen als een auto :-) Schijnbaar is dit per staat weer verschillend, vernamen wij. We reden via Marina Drive de brug over en waren toen al bij de jachthavens van Long Beach, daar mooi om heen gefietst en toen kwamen we bij het fietspad van Long Beach, lekker relaxed langs het strand cruisen :-) We reden tot The Village van Long Beach, daar was het tijd voor een break, dus eerst even bijkomen in de schaduw. Wow, wat was het enorm heet! Ook vandaag werd de 35 graden weer aangetikt. We hadden uitzicht op de The Queen Mary, een enorm cruiseschip en ook ons hotel, waar we vorig jaar gelogeerd hadden. Om weer een beetje energie op te doen, gingen we op een terrasje zitten, ook in de schaduw. Edwin nam een pineapple smoothie en Janneke een mint chocolated ice cream. Daar koelden we wel van af! Hierna liepen we nog langs de winkeltjes, maar het was gewoonweg te heet, dus besloten we om terug te fietsen naar Seal Beach. Na ongeveer 3 kwartier fietsen waren we weer bij de fietsenwinkel. Bij het inleveren van de fietsen, vroegen we of deze temperatuur normaal was hier voor de tijd van het jaar en de eigenaresse gaf aan: “It,s horiible, it should be cold en breezy! We live near the ocean, not in the desert!” Ze gaf ons het advies: “Just take a cold beer en jump in the ocean!” Dat hebben we ook opgevolgd, eerst even terug naar het hotel waar Edwin aan de Stella Artois ging en Janneke aan een ijskoude ijsthee. Daarna de zwemkleding aan en to the Beach. Eerst nog even in de lobby onze vliegtickets voor morgen bevestigen en toen maar 5 minuten lopen van ons hotel naar the beach. Onderweg kwamen we ook nog aan de praat met een meneer op leeftijd. Hij wist Nederland wel te liggen, want hij had vrienden in Nunspeet nearby Zwolle. Ook moesten we opletten voor shark attacks, want gisteren mocht er niet gezwommen worden bij Huntington Beach en dat is vlakbij. Volgens hem houden haaien van warm water, dus komen ze nu nog naar de kust toe. Maar gelukkig hebben we tegenwoordig de drones van the coast guard en die houden het mooi in de gaten, volgens hem. Hij heette ons welkom in Seal Beach and have fun on the beach! Geweldig toch! Na dit praatje wandelden we het strand op en zochten een plekje. Edwin dook al vrij snel de golven in en deze waren toch groter en sterker dan gedacht, hij werd bijna verzopen ;-) Gelukkig stond Janneke veilig aan de kant foto’s te nemen, want die was toch niet van plan The Pacific in te gaan, en al helemaal niet na het verhaal van de beste man, die we hadden gesproken. Toen Edwin uitgesparteld was, gingen we samen nog langs het strand wandelen. Was echt genieten, lekker met de voetjes in het water. Hierna nog even genoten op het strand, maar niet te lang in de zon, want ondanks dat we behoorlijk bruin zijn voor ons doen, zul je nog net de laatste dag verbranden…. In het hotel aangekomen, bleek dat onze kamer nog niet was schoon gemaakt, dat was minder, dus even een dame van de poetsclub gevraagd wanneer dit zou gebeuren. Aan haar reactie te zien, waren ze onze kamer vergeten, dus duizendmaal excuses, ze ging meteen aan de slag. Wij pakten er ondertussen maar koffie bij en dronken deze op ons gemakje op het terras van het hotel. Toen onze kamer weer spik en span was, eerst onder de douche en opfrissen voor ons avondeten. Ook nog even relaxen, het reisverslag bijwerken en Janneke was al een beetje een herverdeling aan het maken voor de koffers voor de terugreis. Tegen 18:30 uur liepen we Seal Beach in op zoek naar een restaurantje. We kozen voor een Irish pub & restaurant en proosten tijdens het eten op de mooie vakantie, waarvan er hopelijk nog veel zullen volgen :-) Was moeilijk kiezen, zoveel keuze, Edwin koos uiteindelijk voor de spareribs en Janneke voor biefstuk met garnalen. Onze buikjes waren weer rond na afloop. Na het eten liepen we terug naar ons hotel om nog te relaxen op de kamer. Zo nog even het reisverslag met de foto’s op de blog zetten en dan nog de koffers inpakken. Morgen vliegen we vanaf LAX om 13:45 uur richting Amsterdam. We hoeven er dus niet heel vroeg uit, gelukkig!

Voor jullie geniet nog van het weekend! Wij gaan er nog een nachtje over slapen en daarna nog een stukje vliegen ;-)

Liefs van ons

PS Jonathan, proficiat met je verjaardag! Vorige week al gevierd, maar nu echt jarig!

• 11 Oktober 2015 - 11:07

Monique:

Wat hebben jullie weer een fijne en fantastische reis gehad zeg! Ik heb iedere dag genoten van jullie reisblog. Een hele goede en veilige reis terug naar Nederland!

• 11 Oktober 2015 - 22:51

Tante Janny :

Edwin en Janneke, een veilige vlucht gewenst en leuk dat jullie je belevenissen met ons wilden delen. Liefs en groetjes!

• 12 Oktober 2015 - 17:41

Ton En Simone:

Pfff....
    het zit er alweer op!
    Dat is een tegenvaller! ;)
    Welkom thuis en wen maar snel aan de kou :)
    We hebben op afstand weer mee genoten van jullie mooie reis en inderdaad, hopelijk volgen er nog meer. :)