Van San Diego naar Seal Beach - Reisverslag uit Seal Beach, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van San Diego naar Seal Beach - Reisverslag uit Seal Beach, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van San Diego naar Seal Beach

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

09 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Seal Beach

Lieve familie en vrienden,

Allereerst een felicitatie voor mijn zus Anita! Zij is 10 oktober jarig, is het hier nog niet, maar bij jullie al wel, dus vanuit Seal Beach van ons proficiat!

Het verslag komt vandaag live vanaf ons balkon in Seal Beach met een prachtig uitzicht op Mac Donalds en Taco Bell. Mooiste uitzicht van heel de vakantie! ;-) En de temperatuur is hier ook nog heerlijk, dat wordt dadelijk heel erg wennen aan het Nederlandse weer, brrrr….

Maar vandaag dus op weg naar de laatste bestemming van onze vakantie, namelijk Seal Beach, vlakbij Los Angeles. Een paar uurtjes rijden vanaf San Diego, dus goed te doen! De wekker ging dan ook weer om 08:00 uur af, en was het tijd om te beginnen aan deze zeer zonnige dag. Temperaturen oplopend tot 35 graden Celsius was voorspeld. Dat was ook wel te merken toen je onder de douche vandaan kwam, het liefste zou je weer gaan douchen. Maar dat was niet de bedoeling, de koffers werden ingepakt en de nomade was klaar om te vertrekken. Als eerste gingen we nog naar Cabrillo National Monument, een kwartiertje rijden vanaf ons hotel. Op deze landtong schijnt Cabrillo als eerste Europeaan voet aan land te hebben gezet, wat nu de westkust van Amerika is. Naast deze geschiedenisles is het ook een enorm mooi punt om uit te kijken over The Pacific en aan de andere kant San Diego zelf. Ook is er een vuurtoren op het uiterste puntje, genaamd Old Point Loma Lighthouse en een begraafplaats voor veteranen. Verder is op deze landtong zijn hier allerlei Navy onderdelen gevestigd. Het uitzicht was super, maar vol in de zon, dus niet al te lang daar geweest. Wel nog even een bezoekje gebracht aan de begraafplaats, Fort Rosecrans Military Reservation. Na dit moment van bezinning weer de Camry in en richting Seal Beach. Deze keer wisselden de I-5 en The Pacific Coastway zich af. Bij Solena Beach vonden we het tijd voor onze brunch, uiteraard bij Starbucks, en daar lekker op een terrasje in de schaduw gezeten. Merkbaar was dat het winkelcentrum waar we waren, een voor de upperclass was, het was een gaan en komen van zeer luxe automerken. Na onze brunch reden we via de Pacific Highway langs de badplaatsen Encinitas en Carlsbad. Bij Oceanside vulden we voor de laatste keer de tank van de Camry aan voor $ 2,79 per gallon en vervolgden onze weg op de I-5, want er is vanaf dit gedeelte coast way, omdat daar Camp Pendleton ligt (ook weer navy). We kwamen zelfs nog in de file te staan op de interstate, dat was niet de bedoeling! Maar gelukkig hadden we net getankt, dus kwam goed! Dat is echt een les hier, waag het nooit op een bijna lege tank, want voor je het weet sta je hier in de file of is het volgende benzinestation, zover weg dat je met een lege tank komt te staan… Maar daar hadden we gelukkig geen last van, we konden snel de I-5 weer af, en bij San Clemente vervolgden we onze weg op The Pacific Coastway/Highway 1. Tenminste dat was de bedoeling, want bij Dana Point afslag gemist, en daar maakte Edwin handig gebruik van, want hij had dorst :-) We stopten bij een winkelcentrum en kochten daar een lemonade en een broodje hotdag voor $ 1,62 en dan ook nog refill. Je ligt helemaal in een deuk! Toen de dorst weer was gelest en de honger gestild, begonnen we aan het laatste stukje op de The Pacific Coastway. Het is op zich heel leuk rijden door al die beach cities, zoals Laguna Beach en Newport Beach. Maar het was echt heel druk vandaag, dus wij benoemden deze route ook tot de stoplichten-route. Volgens Edwin kunnen er gelijk nieuwe remmen in als we de Camry overmorgen inleveren bij Alamo. Uiteindelijk kwamen we rond 16:00 uur aan bij ons hotel The Pacific Inn. Echt alles uit de kofferbak gehaald, want morgen mag alles weer ingepakt/herverdeeld worden over de koffers voor de terugreis. Ingecheckt en alles naar kamer 306 gesleept, gelukkig hadden ze een lift! Alles op de kamer geïnstalleerd en even languit op bed geluierd. Rond 17:00 uur besloten we de omgeving maar eens te gaan verkennen, zo groot is het hier niet, maar we liepen eerst naar Main Street, leuk winkelstraatje met souvenirswinkeltjes en restaurantjes. Deze straat komt uit bij de pier op het beach, dus daar naar toe gewandeld en tot zonsondergang was er van alles te zien ;-) Hierna terug gewandeld naar ons hotel en omdat we vandaag toch al op de Amerikaanse eetcultuur waren, gekozen voor een combo bij de Mac Donalds :-)

En toen lekker op ons balkon gaan zitten en nog genieten van het buiten zijn! Zo dadelijk nog even Starbucks coffee halen, in de lobby van het hotel, dan kunnen wij weer vooruit vanavond!

Liefs van ons