Relaxing San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Relaxing San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Relaxing San Diego

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Lieve familie en vrienden,

Vandaag hoefden we niet op tijd ons bed uit, want bleven vandaag in San Diego. Geen ontbijt dat op ons stond te wachten, dus de tijd aan ons zelf. Deze keer werden we wakker van het geluid van de zeemeeuwen en diverse helikopters/fighters van de Navy. Voordat we op pad gingen, uiteraard eventjes wakker worden onder de douche. Toen we weer zo fris waren als een hoentje, wandelden we rond 10:00 uur naar de receptie om daar onze beachcruisers op te gaan halen. Ook bij dit hotel zitten de fietsen er gratis bij, dat kwam goed uit, want wij wilden naar Downtown op de fiets. Voordat we konden vertrekken, moesten de banden nog even worden opgepompt. Dus Edwin wilde de fietspomp bij de receptie halen, nee, daarvoor komt de conciërge langs… Je voelt je wel opgelaten als die beste man jouw fietsbanden aan het oppompen is, gelukkig was het wel een compressor. Uiteraard de vriendelijke man wel een tip gegeven en wij konden on tour on the bycicle. We reden van Shelter island af, richting North Harbor Drive en konden die blijven volgen langs de San Diego Bay en ook San Diego International Airport. Was een relaxed fietstochtje, beter dan in Sedona. Ook de sfeer is hier overal erg relaxed, iedereen doet het rustig aan. Na een uurtje waren we op plaats van bestemming: U.S.S. Midway. Jawel, Simone & Ton we are back! Toch nog vliegtuigen, Simone ;-)We wilden onze fietsen nabij deze enorme aircraft carrier stallen en toen kwam er een volunteer naar ons toe, dat we de fietsen in het fietsenrek van de volunteers mochten zetten, geweldig toch! Even tickets kopen, Edwin kreeg uiteraard military discount, en wij konden op ontdekkingstocht. Als eerste gingen we maar eens een ontbijtmoment creëren en wel op het achtersteven van de U.S.S. Midway. Ze hadden zelfs Starbucks koffie, dus volop genieten! Na ons ontbijt liepen naar het Flight Deck, waar verschillende fighters en helicopters tentoongesteld stonden. Temperatuur was inmiddels lekker opgelopen en de zon scheen weer uitbundig! We struinden over het Flight Deck en bekeken alles op ons gemakje. Ook genoten we van het uitzicht, je kunt zo over heel de San Diego Bay kijken. Zo zagen we ook aan de overkant het nieuwste vliegdekschip dat in aanbouw is. Na het flight deck was de afdeling “City at Sea” aan de beurt om te bekijken ofwl het the 2nd, 3rd en 4th deck. Zo krijg je een beetje een idee hoe het leven erop zo’n vliegdekschip aan toe gaat/ging. Ze hebben er echt van alles van een post office ,een kapper, the bomb elevator, een laundry (dat zat helemaal onderin, ben je mooi klaar mee als dat je job is) en uitaard voor de verschillende rangen diverse eetzalen en slaapplekken in alle soorten en maten. Hierna klommen we de steile trap weer op, naar the Hangar Deck en bekeken daar nog de tentoonstelling. Was opnieuw leuk om te zien en ook mooi om te zien dat de volunteers, allemaal oudgedienden, zo enthousiast zijn. Wellicht nog leuk, een paar weetjes over dit indrukwekkende vliegdekschip: The U.S.S. Midway heeft nog meegedaan aan Operation Desert Storm en is in 1992 met pensioen gegaan, waarna het in 2004 een museum is geworden en the crew bestond uit 4.500 mannen en vrouwen! Na al deze indrukken stapten we weer op de fiets en fietsten op ons gemakje weer terug naar ons hotel. Go with the flow ;-) Onderweg was van alles te zien, zo langs de San Diego Bay, dus voordat we het wisten fietsten we Shelter Island weer op en hadden er totaal zo’n 20 kilometer gefietst. Fietssleutels weer ingeleverd bij de receptie van het hotel en toen vond Janneke dat we wel een lunch hadden verdiend :-) We streken neer op het terras bij met uitzicht op het zwembad, inmiddels was het meer gaan waaien, gaf dus lekker verkoeling. Edwin deed gezond en ging voor de salade en Janneke vond dat ze gewoon mee moest doen met de cultuur, het werd een broodje hamburger met friet. Was even lekker zo’n break. Inmiddels was het halverwege de middag, we gingen als eerste nog naar de kamer zodat Edwin even kon uitrusten wat betreft zijn rug. Janneke ging ook lekker lui op bed liggen relaxen. We hadden nog plannen voor het zwembad, maar vielen dus in slaap, haha. Ja, we zijn echt toe aan vakantie :-) Tegen de avond was de verlate siësta weer ten einde en besloten we nog een wandeling op Shelter Island te maken. We besloten toen maar meteen door te lopen naar The Subway om ons avondeten te gaan halen. We namen onze rijkelijk belegde broodjes mee naar het hotel en peuzelden deze lekker op onze patio buiten op. Edwin had er een Stella Artois bij, dus wat wil een mens nog meer ;-) Hierna was nog het tijd om te relaxen en uiteraard ook nog even het reisverslag en de foto’s bij te werken.

Liefs van ons

• 09 Oktober 2015 - 08:10

Frank:

Ziet er weer mooi en leuk uit. Staat nog op onze bucket list een trip naar USA. Mooie cruiser bikes.
    Veel plezier samen en leuk jullie verslagen te lezen.