Relaxing Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Relaxing Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Relaxing Sedona

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

30 September 2015 | Verenigde Staten, Sedona

Lieve familie en vrienden,

Vandaag dus een relaxdagje ingelast :-) We hadden een goede nachtrust gehad hier in Sedona en werden rond 08:00 uur wakker. De zon scheen al weer fel via ons balkon, onze kamer binnen, maar ’s middags kunnen we gelukkig lekker op ons balkon in de schaduw zitten. Het was dus vanmorgen relaxed opstartten en we konden ook weer heerlijk buiten op het terras, bij het zwembad van het hotel, ons ontbijtje nuttigen. Na het ontbijt besloten we om deze keer Sedona op de fiets te verkennen. Fietsen zitten namelijk bij het hotel erbij, wel uiteraard allerlei formulieren ondertekenen dat je hier gaat fietsen en dat je geen helm wilt dragen, maar daarna kon het feest beginnen ;-) We fietsten eerst richting Village of Oak Creek. Zo, en dat viel toch wel partij tegen, het fietsen dan, Het is hier best heuvelachtig en geen versnelling op de fiets. O, ja, en er was hier ook iets met de temperatuur ;-) Die behoorlijk snel opliep richting 32 graden celsius en de zon, die uitbundig scheen. We waren dus een beetje te optimistisch. We kozen daarom halverwege voor een andere fietsroute, richting Tlaquepaque Village (spreekt men uit als Tla-keh-pah-keh en betekent “het beste van alles”). Het wordt omschreven als een oase in het midden van Sedona en heeft de kenmerken van een Mexicaans dorpje. Er zijn allerlei winkeltjes met name gericht op kunst, galeries, juwelen of kleding, maar ook restaurantjes, mooie plekjes bij fonteinen en zelfs een kapelletje. Edwin ging mooi op een bankje in de schaduw zitten en Janneke struinde de winkeltjes en binnenplaatsjes af. Overal staan ook beelden en kunst uitgestald, met prijzen erbij, die oplopen tot $ 98.000,- voor een bronzen paard op ware grootte. Janneke haalde Edwin er maar eens bij, om de portemonnee te trekken voor een mooi kunstobject, haha. Nee, om Edwin een rondleiding te geven, met als kunstobject een terrasje in de schaduw, genaamd Secret Garden inclusief een koud biertje van de plaatselijke Brewery ;-) Janneke koos voor een iced latte macchiato, was ook met dit zonnige weer! Toen we weer energie hadden en afgekoeld waren, fietsten we terug naar het hotel en vonden het wel tijd voor een siësta. Lekker luieren op ons balkon, boekje of ipad erbij. Verder typte Janneke ook nog het reisverslag uit. Aan het einde van de middag gingen we nog lekker naar het zwembad toe, even een paar baantjes zwemmen en lekker in de the hot tub. Tegen de avond liepen we naar het centrum van Sedona op zoek naar een leuk restaurantje. We kwamen terecht bij Wildflower Bread Company. We zochten een plekje buiten op het terras om daar te genieten van onze Rosemary Chicken Liguine en een salade met zalm. En ook nog gewoon genieten van het feit dat je eind september nog lekker buiten kan eten! Toen we onze buikjes weer rond hadden gegeten, wandelden we terug naar ons hotel. En onderweg genoten van de prachtige sterrenhemel. Edwin had gelezen dat Sedona de 8ste plaats op de wereld is waar je het beste sterren kunt zien. Terug in het hotel haalden we in de lobby nog koffie en de rest van de avond was het chillen op de hotelkamer.

Liefs van ons

PS Tante Janny wil je svp tante Bertha nog feliciteren met haar verjaardag :-)