Van Grand Canyon naar Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Grand Canyon naar Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Grand Canyon naar Sedona

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

29 September 2015 | Verenigde Staten, Sedona

Lieve familie en vrienden,

Deze keer weer live vanaf een ander balkon, namelijk zit heerlijk op ons balkon van het Arabella Hotel in Sedona. In de schaduw met een lekker koude ijsthee erbij. Dit is ook wel nodig, want temperatuur was vandaag weer 34 graden. Edwin is inmiddels ook aangeschoven met zijn ipad en een koude Leffe. Hij vond dat hij dit wel had verdiend na dat chauffeuren :-)

Vanmorgen werden we in The Grand Canyon gewekt door vogeltjes en het geluid van een jong hertje dat om zijn of haar moeder riep. Het jonge hertje lag beneden tussen de bomen in de schaduw. Later zagen we ook nog een 2e jong hertje, iets verderop. Verder zoefden Knabbel en Babbel in de boomtoppen voorbij, ofwel dat is nog eens geweldig wakker worden! We konden op ons gemakje aan deze dag beginnen, want we mochten zelf voor ons ontbijt zorgen en moesten voor 11:00 AM uit de kamer zijn. Het was dus “kamperen” op de kamer, weer eens iets anders. Nadat alle ochtendrituelen hadden plaats gevonden, sleepten we rond 10:00 uur onze koffers naar de Camry en gingen uitchecken bij Yavapai Lodge. Hierna reden we naar The Grand Canyon Village en parkeerden de Camry op parking lot C. Inmiddels zijn we hier wel bekend, dus even de trainrails oversteken, richting Bright Angel Lodge en dan weer dat enorm mooie aanzicht van The Grand Canyon. Je krijgt automatisch een glimlach op je gezicht, zo enorm mooi wonder en uitzicht! We liepen vervolgens langs The Rim richting Yavapai Point and Geogoly Museum. Een (klim)wandeling van 1,9 kilometer, zit namelijk nog wel hoogteverschil in. Maar het elke stap waard, want je wordt telkens getrakteerd op zo’n enorm mooi uitzicht. Een aantal keer gingen we er eens rustig bij zitten in de schaduw en lieten dit moois eens rustig op ons inwerken. Na Yavapai Point liepen we via The Rim nog 1,1 kilometer naar Mather Point. Je kon merken dat de stroom van bezoekers rond de middag op gang was gekomen. Juist in tegengestelde richting hoorden we allerlei talen aan ons voorbij trekken. Maar iedereen, welke taal hij of zij of spreekt, beleeft een “wow’-effect! Bij Mather Point wandelden we naar de shuttlebussen bij het Visitor Center en stapten op de blauwe route richting The Grand Canyon Village. We stapten bij Bright Angel Lodge weer uit en hadden inmiddels wel zin in iets. Het werd een enorm grote ijsco, dat ging er wel in met die hitte. We gingen op een muurtje aan de rand van de rim in de schaduw zitten en genoten dus dubbel, van ons ijs en The Grand Canyon :-) Hierna was het tijd om al dit moois weer te verlaten, het was inmiddels rond 14:30 uur toen we weer in de Camry stapten, om onze reis te vervolgen naar Sedona. Maar 2 uurtjes rijden, dus goed te doen. We reden via Tusayan naar Williams, daar namen we een stukje de snelweg tot Flagstaff, waarna we via de Alt-89 naar Sedona reden. Onderweg kwam ook nog een aantal keer een Hercules laag over, echt gaaf! Het landschap was inmiddels wel iets groener geworden, we reden midden tussen de bossen. Ook slingerden we via de haarspeldbochten van de Alt-89 naar Sedona toe en dan ben je weer in een landschap met rode rotsen. Ook weer een heel mooie omgeving! Aan het einde van de middag kwamen we aan in het Arabella hotel, waar we 3 nachten blijven. Dit hebben we een paar dagen geleden nog aangepast, want eerst zouden we morgen naar Tuscon gaan. Dit zouden weer extra miles betekenen, we vonden het prettiger om een paar dagen te kunnen relaxen, zo midden in de vakantie :-) We zien wel hoe we ons hier gaan vermaken, het uitzicht van ons balkon is alleen al geweldig, dus komt goed!

Dadelijk nog op het gemakje de foto’s uitzoeken en lekker ergens eten! Voor jullie, slaap nog lekker verder en wij zullen het ons laten smaken ;-)

Liefs van ons

• 30 September 2015 - 06:54

Frank En Jeannette:

Wat een mooie foto's en die dieren hebben jullie zo goed vastgelegd. Weer heerlijk om te lezen.....veel plezier