Van Moab naar Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Moab naar Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Grand Canyon

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

28 September 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Lieve familie en vrienden,

Vandaag was weer een reisdag, dus niet te laat opgestaan. Om 07:30 uur ging de wekker en uiteraard nog wel een keer snoozen ;-) Eerst even door de wasstraat en daarna konden we lekker buiten ontbijten op het dakterras van het hotel. Ook hier bleken ze mussen te hebben, die “fast food” wilden scoren :-) Met een goed gevulde maag konden we op pad richting de Grand Canyon. Alles werd weer ingepakt en ingeladen in de Camry en gaan met die banaan! We hadden heel wat miles voor de boeg. Als eerste stelden we de TomTom in op Goosenecks State Park, lag namelijk op de route. We reden via 191 South tot Bluff en daarna sloegen we af richting Monument Valley. We maakten toen bij Mexican Hat, dus nog een uitstapje naar Goosenecks State Park. Er is een verharde weg naar het viewpoint en we mochten $ 5,- bijdragen voor “one of the most impressive examples of an entrenched river meander on the North America continent”. De nationale parkpas konden we hier niet gebruiken, maar het was het zeker waard. Een mooie break en vervolgden onze weg via Monument Valley, ook altijd weer mooi om te aanschouwen. Het was voor Edwin goed uitkijken op de weg, want overal stoppen mensen abrupt om DE FOTO te maken van deze beroemde rode rotsen. Ook lopen er overal mensen langs de zijkant of op de weg. Zonder brokken vervolgden we onze weg, we verlieten Utah en reden de staat Arizona in. We reden richting Kayenta en daarna verder via 160 West tot Tuba City, want daar stopten we even om cultuur te snuiven bij KFC ;-) Na deze snelle hap, reden we via de 98 South naar onze eindbestemming van vandaag. Ook waren ze daar aan de weg aan het werken aan een nieuwe brug, dat gaat dan echt met veel power. Er lag daar een rots in de weg, dus die wordt dan klein gemaakt met allerlei grote machines. Mooi om te zien! Daarnaast blijft het apart dat er mensen staan met een bordje “Stop” of “Slow” bij wegwerkzaamheden, volop de zon op de bol en 30 graden werd vandaag ook weer makkelijk gehaald. En toen bij de grote “roundabout” rechtsaf richting een van de 7 wereldwonderen. Rotondes zijn hier namelijk nog zeldzaam, vandaar de vermelding ervan :-) Bij de ingang van het park, kwam de nationale parkpas weer goed van pas en ontvingen the map en informatie van de ranger. Ook kwamen we er toen achter dat we vandaag weer een extra uur erbij kregen, want Arizona doet niet aan daylight-saving. Dit is wel het geval bij the Navajo Nation, zodoende was het in Tuba City nog wel van toepassing. We stopten nog bij diverse viewpoints om the Grand Canyon te bewonderen. Tegen 16:30 uur kwamen we aan bij de Yavapai Lodge, nabij Grand Canyon Village. We hadden een kamer in Yavapai Lodge East en konden, nadat we koffers naar de kamers hadden gebracht, zo naar The Rim wandelen. Hier bewust voor gekozen om zo ook weer eens de zonsondergang mee te kunnen maken. Onderweg kwamen we ook nog hertjes tegen. De beestjes staan gewoon midden op de weg of echt pal aan de kant van de weg te grazen. Niet zo slim, gezien het aantal slachtoffers dat we vandaag helaas aan de kant van de weg zagen liggen. Maar in iedereen geval wel schattig om de hertjes in levende lijve van zo dichtbij te mogen zien! Daarnaast werden we getrakteerd op een enorm mooie zonsondergang, echt genieten!!! Hierna wandelden we terug naar de market plaza om voor ons avondeten te zorgen. We kozen voor gegrilde kip met sla en smulden hiervan op onze hotelkamer. De rest van de avond keken we TV en Janneke werkte ook nog het reisverslag en de foto’s bij.

Liefs van ons

• 30 September 2015 - 07:19

Buuf:

O, dus zo ziet de Grand Canyon eruit ;-) Al hadden we maar 1% van de zon van jullie gehad.....