Canyonlands National Park - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Canyonlands National Park - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Canyonlands National Park - Moab

Door: Janneke

27 September 2015 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag bleven we nog in Moab, alleen logeren we vannacht in een ander hotel, namelijk Best Western Plus Canyonlands Inn ->Bij Edwin en Elly wel bekend :-) Het hotel waar we de afgelopen dagen hebben gelogeerd was geweldig, enig minpunt het ligt buiten het centrum van Moab. In het Best Western hebben we 2 jaar geleden ook gelogeerd, was toen zeer goed bevallen en ligt in het centrum van Moab, ook leuk!

Maar eerst de dag maar eens beginnen, voordat we gingen verkassen naar het andere hotel. Om 08:00 uur ging de wekker. Edwin was de krant toen al aan het lezen en Janneke vroeg zich af wat voor geluid ze nu hoorde, haha. Een verfrissende douche zorgde ervoor dat Janneke ook weer op de wereld was, daarna mocht Edwin door de wasstraat. Geschoren, gekamd en opgepoetst, verschenen we aan het ontbijt en lieten het ons goed smaken. De afwas hoefden we niet te doen, want de bordjes en het bestek gaat nadien zo de prullenbak in. Na het ontbijt laadden we de koffers weer in de Camry, checkten uit en reden rond 10:00 uur richting Canyonlands National Park. Aan het ontbijt was de keuze hierop gevallen, aangezien we vorig jaar maar een vlugge glimp van dit park hadden gehad, hadden we nu volop de tijd hiervoor. Was achteraf gezien ook een goede keuze qua temperatuur, want vandaag zou het kwik weer stijgen naar 34 graden. De zon doet goed haar best hier :-) In Canyonlands was de temperatuur rond 27 graden, aangezien dit een stuk hoger ligt dan Moab en Arches. Voordat je bij het visitor center van dit gedeelte van Canyonlands bent, is het toch nog wel een half uurtje rijden vanaf Moab. Canyonlands bestaat namelijk uit 3 gedeeltes: Island in the Sky, The Maze en The Needles. We ontvingen the map van Island in the Sky van de ranger en kozen ervoor om als eerste naar het uiterste puntje te rijden, Upheaval Dome. Onderweg genoten we alweer van de mooie vergezichten en de rode rotsen. Bij de parkeerplaats van Upheael Dome was het behoorlijk druk, maar na een rondje gereden te hebben, hadden we geluk, een mooi plekje voor de Camry. Er waren 2 viewpoints, wij kozen ervoor om naar de verste te gaan, om zo hopelijk nog een beter uitzicht te hebben. Was wel even flink als berggeit spelen, maar we kregen waar voor ons geld, wat een prachtige overview. Terug naar de auto ging een stuk gemakkelijker :-) Hup de Camry weer in en onderweg stopten we bij Holeman Spring Canyon Overlook voor weer een andere view, daarna reden we door naar het andere uiterste puntje van Island in the Sky, namelijk Grand View Point Overlook. Daar liepen we ook een trail, langs the rim, dus viel wel mee qua inspanning. Het was inmiddels qua gevoelstemperatuur boven de 30 graden, al wandelend over en tussen de rotsen. Na deze trail vonden we het tijd voor een break en reden naar de pinic area. We kozen voor een plekje in de schaduw en peuzelden ons appeltje op. Met zo’n goed ontbijt en vanwege het warme weer, hebben we tussen de middag aan fruit of een mueslireep vaak al voldoende. Is ook wel makkelijk, want vaak zijn we aan de wandel rond de middag :-) Hierna vervolgden we onze weg weer terug richting het visitor center en deden nog de Buck Canyon Overlook, Candlestick Tower Overlook en Shafer Canyon Overlook aan. Stuk voor stuk weer een “wow”-effect zo mooi landschap en uitzicht! Rond 15:00 uur reden we het park weer uit, terug naar Moab. Toen we naar beneden slingerden het park uit richting de snelweg 191, zag je de temperatuur oplopen, en inderdaad bleef steken op 34 graden. We reden in Moab eerst naar de supermarket om water in te slaan en ontbijt voor als we morgen naar The Grand Canyon gaan. Bij het hotel in Grand Canyon Village zit namelijk geen ontbijt, dus zullen we zelf iets in elkaar moeten knutselen ;-) Inmiddels was het ook tijd om te kunnen inchecken bij de Best Western en was het relax time, nadat we de koffers weer hadden geïnstalleerd. We gingen lekker bij het zwembad zitten. Janneke nam de laptop mee en werkte het reisverslag uit. Edwin had de ipad toegeëigend en zat prinsheerlijk te surfen op internet.

Dadelijk wandelen we Moab nog in, altijd leuk om de winkeltjes te bekijken vindt Janneke en daarna nog lekker een hapje eten, dat laatste vindt Edwin ook leuk ;-)

Liefs van ons

PS Het kan zijn dat het reisverslag in the Grand Canyon niet kan worden geupload, weet niet hoe het internet daar is…