Van Las Vegas naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Las Vegas naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Las Vegas naar Bryce Canyon

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

24 September 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Lieve familie en vrienden,

Ondanks dat het feest buiten in Las Vegas nog in de late uurtjes doorging, vielen wij gisterenavond snel in slaap en hadden een goede nachtrust op de 23ste verdieping. Edwin was wel al eerder wakker dan Janneke en pikte zodoende een mooie zonsopkomst mee. Janneke deed haar ogen maar eens rond 07:30 uur open. Toen ook meteen hup uit bed, want vandaag hadden we een uurtje minder, door de tijdzone van Nevada naar Utah. Deze keer een hele fijne inloopdouche, dus er kon weer fris en fruitig aan de dag begonnen worden. Dat deden we vervolgens met complimentary coffee buiten op het terras van het hotel. Was al een aangenaam temperatuurtje. Hierna was het tijd om alle koffers weer te verzamelen, uit te checken en de Camry op te zoeken in de parkeergarage. De TomTom werd ingesteld op Bryce Canyon City via Oscar’s in Springdale nabij Zion National Park. Rond de lunch zouden we dan in Springdale zijn, dus even een mooie break. We reden weer de I-15 North richting Salt Lake City op en een muziekje aan, plus on the cruise. Het landschap wisselde zich af met woestijn, allerlei kleuren rotsen en diverse stadjes. Nabij St. George zagen we echter op borden boven de I-15 dat de SR 9 afgesloten was. O, nee, dat was juist de route die wij wilde nemen via Zion National Park. We besloten even te gaan informeren bij het visitor center, was toch de volgende exit. De meneer aan de balie, genaamd Dean, was een echte kletskous en gaf ons alle informatie over de omgeving. O, ja, en by the way de SR 9 is afgesloten vanwege een rotsblok dat naar beneden is komen vallen, dus helaas een detour! We baalden er wel van, want juist dat gedeelte waar het rotsblok was gevallen, is een enorm mooi stukje van Zion. We hadden ons er erg op verheugd om deze mooie route te rijden. We besloten toen in St. George onze break te houden en de TomTom op een andere route in te stellen. We vervolgden onze weg op de I-15 North tot Cedar City en namen toen de scenic route 14. Deze weg leidt ook naar Cedar Break National Monument, daar zijn we al eerder geweest, dus lieten we dit nu links liggen, maar genoten optimaal van deze mooie route. We slingerden omhoog en duidelijk door de hoogte, bleek de Indian Summer zijn intrede al te hebben gedaan. Echt super mooi al die kleuren! Aan het einde van deze route, konden we weer de oorspronkelijke route op, linksaf de 89 op en daarna rechtsaf de scenic byway 12 op. Zo kwamen we aan het einde van de middag aan bij ons hotel, deze keer Best Western Plus Bryce Canyon Grand Hotel. We besloten om in te checken en meteen door te rijden naar het park. We kozen voor Sunset Point om daar ons wederom te verbazen over dit natuurwonder. We liepen langs the Rim en doordat de zon al laag stond, leek het net of de rode hoodoos in brand stonden. We genoten weer enorm van het mooie uitzicht en na zo’n 2 uur hier rond gewandeld te hebben, gingen we terug naar ons hotel. Binnen 5 minuten waren we al bij het hotel en konden we de koffers uitladen. Deze keer hoefden we maar naar de 2e verdieping :-) Aangezien het nu een uur later was, maar meteen naar de supermarket gewandeld om ons avondeten uit te zoeken. Vanmiddag hadden we namelijk al uitgebreid gegeten in St. George, een sandwich was meer dan genoeg. Nog een fles melk er bij en ons avondeten was gereed. Weer naar ons hotel gewandeld en het was inmiddels flink afgekoeld, gelukkig hadden we onze fleece vesten bij. Op onze hotelkamer lagen we vervolgens languit op bed, TV aan, sandwich erbij en relaxen maar. Uiteraard ook nog het verslag uitgewerkt en de foto’s bekeken. Daarna was het bedtijd...

Liefs van ons

P.S. Het internet is hier zo traag, dat ik niet weet of het lukt om de foto’s te uploaden. Anders morgen, hopelijk in Moab betere verbinding ;-)

• 25 September 2015 - 09:34

Caroline:

Hallo daar, wat genieten wij weer van al jullie avonturen. Net voordat wij opstaan even lekker lezen hoe jullie dag is geweest. Jullie hebben wel een stuk betere ontbijtjes dan wij met alleen maar twee droge crackers! Toch ook wel weer fijn dat het rotsblok niet op jullie hoofd is gevallen... Geniet ervan en wij lezen graag weer jullie avonturen. Groetjes Caroline en mannen