Van Moab naar Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Moab naar Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Capitol Reef National Park

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

06 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Torrey

Lieve familie en vrienden,

Wat een voorrecht om hier aan de Colorado River met de zon op je snoet wakker te mogen worden! Voor het ontbijt even snel douchen en toen zo lang mogelijk nog op onze patio ontbijten in de zon, wat is dat toch heerlijk! Maar helaas aan alle goede dingen komen ook een einde en ook aan deze, dus alles werd weer klaar gemaakt voor vertrek en rond 10:00 uur wierpen we een laatste blik vanaf onze patio op de Colorado River. We keken elkaar aan en vroegen ons af: “Zullen we hier ooit nog terugkomen?” Janneke antwoordde hierop: “Vast wel, het is net als met dat rode zand, je blijft terug komen!”:-) De Camry werd van stal gehaald en we reden via Moab richting Green River, daarna zette we koers richting Hanksville en onze eindbestemming was vandaag Capitol Reef National Park. Na ruim 2,5 uur rijden parkeerden we de Camry voor het visitor centor van Capitol Reef. We vergaarden even informatie over de Cohab trail en reden toen naar het Fruita District, om daar op een grasveld even te lunchen. Ze noemen dit hier het Fruita District, omdat de mormonen zich hier ooit gevestigd hebben en allerlei fruitgaarden hebben aangelegd. We waren niet de enigen, busladingen vol werden er gedropt voor de lunch. Toch vonden we nog lekker een plekje in de schaduw. Het was vandaag weer lekker zonnig en de temperatuur ging richting 30 graden Celsius. Na deze break gingen we de Cohab Trail lopen vanaf Highway 24. We parkeerden de Camry op de parkeerplaats van Hickman Bridge en staken de weg over, daar ergens zou de trail moeten beginnen. Ja, gevonden, een klein bordje en pad zigzaggend omhoog, onze wandeling kon beginnen. Het was op de heenweg een grote klim en je merkte toch wel dat de temperatuur niet meer zo aangenaam was om te wandelen. Het voordeel ervan was wel dat alle het luie zweet eruit kwam :-) Op het kruispunt met andere trails kozen wij voor het uitkijkpunt over het Fruita District, dit was nog even verder klauteren. Het geklauter werd beloond met een mooi uitzicht, even daarvan zitten genieten en toen weer terug. Janneke had tijdens het wandelen gelukkig geen last meer van haar enkel, wel voelden we onze bovenbenen, tja, door al dat geklauter en afdalen, toch spieren die je anders niet gebruikt. :-) Rond 15:00 uur waren we weer terug op de parkeerplaats en zetten we koers richting het Best Western Capitol Reef. Bij het hotel aangekomen, konden we gelukkig al inchecken en kregen een kamer met kingsize bed met weer een enorme view. We zijn al vaker in dit hotel geweest, dus nadat alles geïnstalleerd was op de kamer, zwemkleren aan en naar het zwembad inclusief hot tub! Wow, dat was genieten, in de hot tub, ook fijn voor de bovenbeenspieren! Toen we verrimpeld eruit begonnen te zien :-) gingen we er maar eens uit. Edwin ging op een ligstoel liggen genieten van het uitzicht en Janneke trok nog een paar baantjes in het zwembad. Tegen 17:00 uur gingen we weer naar de hotelkamer, hup buitendeur van hotelkamer open en nog lekker op het terras zitten. Biertje, drankje en chips erbij, ons hoor je niet klagen :-) Edwin was zoet met zijn tablet en Janneke werkte prinsesheerlijk het reisverslag bij. Dadelijk gaan we lekker eten bij het restaurant aan de overkant, hopelijk is de steak daar nog steeds zo lekker als voorgaande jaren. Verder vanavond vroeg naar bed, want morgen weer een reisdag op het programma. We gaan namelijk naar Zion National Park en maken ook nog een tussenstop in Bryce Canyon National Park. Slaap lekker voor nu, dan doen wij dat over een paar uurtjes…

Liefs van ons

@ Fijn om te horen, Christel dat alles goed gaat met de parkietjes!
@ Ook fijn om te weten dat alles goed gaat in de mooiste straat van Uden, Ruud!
@Monique, veel succes met studeren, maar ook een beetje genieten van de vakantie, he!