Van Monument Valley naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Monument Valley naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Monument Valley naar Moab

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

02 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Moab

Lieve familie en vrienden,

Vanmorgen waren we op tijd uit bed, want we wilden sunrise in Monument Valley fotograferen en filmen. Gelukkig kwam de zon om 07:15 uur op, dus zo vroeg was het nu ook weer niet :-) Om echt wakker te worden, was een verfrissende douche toch nog wel nodig. Ook vandaag werd het ontbijt op onze hotelkamer geserveerd door Janneke. Tijdens het ontbijt zagen we nog een paar paragliders over de Valley voorbij glijden, dat zal wel heel mooi zijn om van bovenaf alles hier te zien. Wij genoten inmiddels nog van ons uitzicht vanaf het balkon. Ook genoten we weer van de berichtjes op onze reisblog, erg leuk! Het was jammer om dit mooie plekje weer te verlaten. Maar de uitspraak van Harry Goulding vond ik wel heel treffend: “Once you get this red sand in your shoes, you’ll never get it out and you’ll come back here”. Tegen 09:30 uur, Utah time (er is nu 8 uur tijdsverschil met Nederland) vertrokken we uit Monument Valley. We reden via de beroemde highway 163 Monument Valley uit, richting Moab. Maar uiteraard maakten wij, net als zoveel anderen, nog een stop, om deze beroemde highway te fotograferen en te filmen. Het is dan altijd weer vermakelijk om te zien, wat voor capriolen mensen uithalen. Maar soms houd ik mijn hart vast, want het is ook gevaarlijk, want ze gaan midden op de weg staan, en het is toch een doorgaande weg. Hierna startten we de Camry weer om als eerste nog een bezoek te brengen aan Naturel Bridges National Monument voordat we door zouden rijden naar Moab. We reden via de 261 en dat was nog een spannende rit. Na Valley of the Gods werd de weg onverhard en ging met haarspeldbochten omhoog! Janneke kreeg het er helemaal van op haar heupen, de weg was enorm steil en dan die afgrond! Edwin vond het geweldig, vooral dat uitzicht! Gelukkig kwamen we heelhuids boven aan en was de weg weer gewoon geasfalteerd. Toen we in Naturel Bridges aankwamen bij het visitor center en uit de auto stapten, was het toch wel erg frisjes. Bleek dat we op ruim 2 kilometer hoogte zaten, dus ondanks dat de zon volop scheen, toch maar een vest aangedaan. Na het bezoek aan het visitor center besloten we om de Bridge View Drive te rijden en bij verschillende viewpoints te stoppen. Bij verschillende viewpoints was het maar een stukje lopen voordat je de bridge zag liggen, maar je kon er ook voor kiezen om een trail te lopen naar de bridges. We kozen voor de trail naar de Horse Coltar Ruin Overlook en de trail naar Owachono Bridge. Toen we bij het laatste viewpoint stopten, zagen we een raaf bij het voorwiel van een auto zitten en maakte allerlei aparte geluiden. Bleek dat het beestje zichzelf in het voorwiel zag :-) Na dit te hebben vastgelegd met de camera’s liepen we naar Owachona Bridge toe. Echt gigantisch! Je voelt je dan echt heel klein! Na dit laatste viewpoint werd de koers ingezet naar Moab. Het was inmiddels na de middag en onderweg stilden we onze honger met donuts. Donuts is een cultuur op zich hier, zoveel verschillende smaken. We hadden gewoon de old fashioned ones. Verder genoten we weer van de diversiteit qua landschap. Na 2 uur rijden, zagen we de La Sal Mountains opdoemen, dus bijna weer in Moab! Het is altijd weer fijn om hier terug te komen. Deze keer logeren we in La Quinta. We informeerden of onze hotelkamer al gereed was en dat was gelukkig het geval. Edwin was deze keer moe van het rijden, dus die ging languit op bed liggen met zijn tablet bij de hand. Janneke installeerde alles in de hotelkamer en ging meteen maar een was laten draaien in de coin laundry. Tussen het wassen door, zette Janneke de foto’s al op de computer, altijd leuk om de foto’s van de gehele dag terug te zien. Rond 18:00 uur gingen we op zoek naar een restaurant en deze keer werd het Chinees. Het eten was erg lekker. Als toetje besloten we om nog een Sundae bij the Mac te halen. Maar ook dit viel zoals veel dingen hier, groter uit. De Sundae is 2x zo groot als in Nederland. We namen het ijs mee naar de hotelkamer en nadat we dit op hadden, konden we geen pap meer zeggen :-) Ofwel op bed uitbuiken was wel een goed idee. TV aan, laptop en tablet bij de hand, reisverslag bijwerken ofwel wij vermaken ons wel :-) Moe en voldaan van het reizen, zal het niet al te laat worden vanavond, dus welterusten of voor jullie gezond weer op!

Liefs van ons

• 03 Oktober 2014 - 06:47

Jeannette En Frank:

Heerlijk om jullie verhalen, belevenissen te lezen...zo zijn we er toch een beetje bij hahaha...supermooi foto's. Geniet ze xxxxjes van ons

• 03 Oktober 2014 - 17:38

Aniet:

Het is hier Pasar Malam met een bandje met country en Indonesische liedjes. Net een bruiloftbandje. Misschien maak ik nog wel een dansje met klant (grapje) : D. Ze speelden net iets van jullie trouwen toen ik toevallig een foto van jullie in mijn hand had ('k moest iets in een mapje uitzoeken). Toevallig en werd even 'emo'. Dus gauw even je verslag lezen! Fijn dat jullie je op en top vermaken en de foto's kunnen zo in een reisgids! Knuf, Aniet.