Van Page naar Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van Page naar Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van Page naar Monument Valley

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

01 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Kayenta

Lieve familie en vrienden,

Vandaag hadden we weer een aantal kilometers op het programma staan, dus niet heel laat opgestaan. Om 08:00 uur stond Janneke als eerste naast het bed en maakte een waterballet van de badkamer. De douchekop spoot alle kanten op, behalve de goede :-) Maar Edwin moest toch nog douchen, dus daarna maar opruimen. Toen alles weer droog was, zette Janneke koffie met ons Starbucks-Keurig-koffieapparaat en konden we daarna op ons gemakje ontbijten. We hoefden pas om 11:00 AM uit te checken en de route naar Monument Valley, waar we vandaag naar toe gaan, is ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Page. Na het ontbijt, hup, alles weer de Camry en we konden vertrekken. Edwin is inmiddels wel aan het mopperen over al die bagage, maar je verzamelt nu eenmaal steeds meer gedurende vakantie, is de ervaring :-)Nog even uitchecken en klaar voor vertrek en als eerste stopten we nog bij een paar viewpoints aan Lake Powell. Het blijft een uitzicht dat niet gaat vervelen :-) We kwamen ook nog langs de Glen Canyon Dam, toch maar even daar ook gestopt, blijft immers een machtig bouwwerk! Hierna reden we door naar Horseshoe Band. Dit is een supermooi uitzicht op de Colorado. Het was er enorm druk! Busladingen vol werden uitgeladen :-) Eerst moet je nog een eindje door het mulle roodachtige zand stiefelen, eerst heuvel op en dan heuvel af, maar je geploeter door het zand wordt dubbel en dwars beloond. Het was weer een inmiddels een lekkere temperatuur, zo rond 25 graden Celsius, met af en toe bewolking. Uiteraard is het goed blijven smeren met zonnebrandcrème, want de zon brandt hier echt! @Maar zoals Marianne aangaf, ook met factor 50 word je vanzelf bruin! Edwin wilde het eerst niet geloven, maar het werkt :-) Na dit moois bewonderd te hebben, stiefelden we weer terug naar de auto en reden naar de scenic view op The Glen Canyon Dam. Daar genoten weer van het uitzicht en op de Colorade voeren ook nog een aantal rafters, dan pas zie je hoe immens diep het is. Het was inmiddels rond de middag toen we vertrokken uit Page, maar niet voordat we getankt hadden en uiteraard nog even een cafe mocha en een strawberry & creme gehaald te hebben bij de Starbucks. Tja, je moet iets als je 2,5 uur aan het rijden bent :-) Het was weer een heel afwisselend landschap wat de revue passeerde. De ene keer geel, dan groen, dan oranje-rood, het blijft fascinerend en vervelen hoef je je echt niet in de auto. Soms heb je ogen tekort, zoveel moois is er te zien. Edwin noemt Janneke net zo’n Japannertje met de camera in de aanslag als we in de auto zitten. Het is gewoon leuk om zoveel mooie momenten vast te leggen :-) Zo zag Janneke ook op de vlaktes een kudde schapen lopen, of waren het toch geiten? Volgens Janneke was het een kruising, ze hadden een schapenvacht met hoorntjes. Volgens Edwin had Janneke een zonnesteek opgelopen bij Horsebend Shoe. Maar toen kwam het hilarische van het verhaal, volgens Edwin hadden we dan “scheiten” gezien. Janneke kwam niet meer bij van het lachen. Rond 14:00 PM reden via Kayenta richting Monument Valley en de eerste buttes en mesas kwamen tevoorschijn. Toen had Janneke een dubbele taak, want er moest zowel gefilmd als gefotografeerd worden. Edwin gaf keurig aanwijzingen :-) Tegen 14:30 uur reden we de staat Arizona uit en de staat Utah binnen ofwel meteen een uur tijdverschil te pakken. We besloten daarom om door te rijden naar ons hotel, Goulding’s Lodge. Dit hotel is een juweeltje in Monument Valley. Zie de foto van ons uitzicht van ons balkon. We hebben uitzicht op Sentinel Mesa, Big Indian Chief, Castle Butte, Bear & Rabbit, Stagecoach, King on The Trone en Brigham’s Tomb. Ja, ja, je moet er maar opkomen. Toch ook hier, dien je je fantasie te gebruiken om een en ander erin terug te zien. Maar het uitzicht wordt er niet minder van :-). Geweldig toch om op ons balkon dit reisverslag te typen met zo’n fantastisch uitzicht! Goulding’s Lodge heeft overigens een geschiedenis met de western movies, want Harry Goulding haalde John Ford haalde naar Monument Valley en er werden verschillende classis westerns hier opgenomen. Er is hier zelfs een museum bij het hotel hierover en Johns Wayne’s Cabin. Dit hebben we al eens eerder gezien, maar blijft leuk om te zien, en uiteraard de gift shop, tenminste dat vindt Janneke. Hierna zullen we maar eens een hapje gaan eten in de dining room bij het hotel. Een andere keuze is er overigens ook niet, haha. Na het eten heerlijk op de hotelkamer relaxen, het is tenslotte vakantie :-)

Liefs van ons

• 02 Oktober 2014 - 06:54

Buuf:

Wow, wow wow! Ik wil ook!!

• 02 Oktober 2014 - 09:42

Caroline:

Ha vakantiegangers,
    Zo te lezen vermaken jullie je weer uitstekend! Helemaal verdiend. Geniet er maar super van.
    Prachtige foto's. Krijg zo ook wel weer de reiskriebels.
    Leuk dat jullie, ondanks de zonnebrand, toch lekker bruin worden. Kunnen jullie ons lekker de ogen uitsteken.
    Fijne dag vandaag!
    Evert en Caroline

• 03 Oktober 2014 - 16:44

Frank:

Hoi Edwin en Janneke,
    Vandaag even een inhaalslag gedaan en al jullie reisverslagen gelezen. Wat een mooie ervaring en geweldige foto's weer. Ooit hopen wij dit ook nog eens mee te mogen maken. Heel veel plezier !
    Groetjes van de Borsboompjes.