Van The Grand Canyon naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Van The Grand Canyon naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Van The Grand Canyon naar Page

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

30 September 2014 | Verenigde Staten, Page

Lieve familie en vrienden,

Vanmorgen ging de wekker om 07:30 uur en rond 08:00 uur was de eerste doucheronde :-) Na doucheronde 2 startte het ontbijt op de kamer. En hierna werden alle spullen weer ingepakt om onze reis verder te vervolgen. Vandaag zouden we naar Page rijden, maar dat deden we niet zonder nog een aantal blikken te werpen op The Grand Canyon. We reden namelijk via het park richting Page, richting de uitgang Desert View. Bij Desert View, het laatste viewpoint, voordat we het park uit zouden rijden, beklommen we ook nog The Watchtower. Het zicht was echt enorm mooi en je kon heel ver weg kijken. Ook kochten we hier ook nog iets te drinken voor onderweg naar Page, ongeveer nog 2 uur rijden vanaf Desert View. Via de 64 reden we naar de 89-North richting Page. Onderweg waren er ook nog wegwerkzaamheden, dus we hielden rekening met vertraging, maar dat viel gelukkig heel erg mee :-) We volgden de 89-North tot het plaatsje Gap en genoten van het mooie landschap, de mooie kleuren van de rotspartijen, echt geweldig! Na het plaatsje Gap leidde de 89-Temp ons naar Page. Deze weg is een alternatief voor de 89, want daar is in februari 2013 een landslide geweest en zodoende is die weg al die tijd niet begaanbaar. Tenminste op internet is te lezen dat de weg bijna klaar is, maar niet duidelijk of deze nu weer open is. Dus wij namen de temporary 89 :-) Rond 13:30 uur kwamen we aan in Page en de temperatuur was behoorlijk gestegen. We waren vanmorgen vertrokken uit Tusayan met 15 graden Celsius en nu ging de barometer weer richting 30 graden Celsius in de zon. We maakten een stop in het centrum van Page om nog boodschappen te doen bij the Safeway. En daar hadden ze wel een heel bijzondere aanbieding :-) Zie foto. Na het boodschappen doen, waagden we het erop of onze hotelkamer al gereed zou zijn. We hebben namelijk een hotelkamer bij Lake Powel Resorts & Marinas, dan zouden we nog lekker kunnen genieten bij het meer. En we hadden geluk, onze hotelkamer was al gereed. Nadat we alle koffers naar de 2e verdieping hadden gesleept en alles weer een plekje had gekregen, gingen we eens kijken wat er allemaal te doen was op ons resort. Er waren 2 zwembaden vol in de zon, diverse restaurantjes en uiteraard een enorm mooi uitzicht op Lake Powell. Dit laatste hadden we ook vanuit onze hotelkamer, dus besloten we om lekker op ons balkon te gaan relaxen en daar van het uitzicht te genieten. Een drankje en wat chips erbij, ofwel lekker genieten! Edwin surfte verder nog op zijn tablet en Janneke plaatste nog de foto’s van de afgelopen dagen bij de reisverslagen. Tegen 18:00 uur gingen we naar het restaurant de Rainbow Room. Ook daar hadden we een geweldig uitzicht over Lake Powell en zagen de zon onder gaan, geweldig mooi! Al die kleuren, zo mooi! Wat ook opvallend is in een restaurant, hoeveel medewerkers je op een avond aan je tafel krijgt. Als eerste natuurlijk iemand die je naar je tafel brengt, dan komt iemand anders water brengen (en vult dit telkens aan), weer iemand anders is van het serveren van het brood, dan komt er iemand opnemen wat je wilt eten, en uiteraard is er iemand anders die het eten komt brengen, o, ja, en weer iemand anders die de lege borden komt ophalen :-) Desalniettemin genoten wij enorm van ons eten en het uitzicht. We hadden weer meer dan genoeg en dan komen ze hier ook nog vragen of je een toetje wil, haha. Nee, daar hadden we echt geen ruimte meer voor. We gingen terug naar onze hotelkamer om daar lekker de rest van de avond te relaxen onder het genot van een Starbucks coffee (zie foto).

Liefs van ons

PS Tante Janny, wil je Henriette nog van ons feliciteren en uiteraard ook tante Bertha met haar verjaardag.

• 01 Oktober 2014 - 10:23

Tante Janny:

Hoi Edwin en Janneke, ik zal de felicitaties doorgeven!