Leaving Las Vegas - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Leaving Las Vegas - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Leaving Las Vegas

Door: Janneke

26 September 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Vanmorgen hadden we toch voor de zekerheid maar een wekker gezet, omdat we ons niet wilden verslapen. Maar om 07:30 uur opstaan dat is nog wel te doen in de vakantie :-) Janneke was er deze keer als eerste uit en na een verfrissende douche ging zij aan de slag om de nomade te weer te laten vertrekken :-) Ongemerkt verzamel je in korte tijd toch weer veel spullen (lees al die nieuwe kleren en flesjes Leffe van Edwin, grapje…) Maar rond 09:00 uur was alles weer ingepakt en wel, ook Edwin was inmiddels onder de douche geweest, dus klaar voor vertrek. De Camry werd weer van stal gehaald door de meneer van de valet parking en we konden weer op pad. Uiteraard eerst nog wel even een dollar aan de meneer van de valet parking geven, overal en nergens is het hier een tip geven voor verleende diensten…. Onze eerste stop was vlakbij, namelijk bij een mall waar JCPenny gevestigd was. Edwin wilde daar graag nog naar toe, want daar zouden ze leuke kleren hebben. Binnen 5 minuten reden we het parkeerterrein van de mall op en het was nog erg rustig. Toen we de mall binnenliepen bleek dat de winkels pas om 10:00 am open gingen, vandaar dus dat het nog zo rustig was op het parkeerterrein :-) We moesten toch nog ontbijten, dus op naar de food court en daar bestelden we een cinnamon met een coffee-to-go. Dat was een mooie combi, want toen we ons ontbijtje op hadden, gingen de winkels open en kon er weer naar hartenlust gewinkeld worden. Maar op de een of andere manier is Edwin die elke keer slaagt voor kleren en Janneke niet. Voor Edwin vonden we een t-shirt van de comedyserie The Bing Theory met de tekst “Bazinga” erop. Tegen 11:00 uur was het de hoogste tijd om Las Vegas te verlaten. We checkten nog de benzinestand, zat nog meer dan de helft in, dus besloten we om onderweg nog ergens te tanken. Tomtom aan en we zetten koers richting Kingman, Arizona. We wilden namelijk vanaf Kingman een stuk van de The Route 66 rijden. In Boulder City maakten we nog een tankstop. De benzine was hier nu $ 3,45 per gallon. Na ruim anderhalf uur rijden door woestijnachtig gebied met enorme vergezichten en mooie luchten, kwamen we aan bij het visitor center van Kingman. Even wat cultuur opsnuiven :-) Edwin had namelijk coupons gescoord bij het visitor center voor fish burgers en ice coffee -> 2 halen en 1 betalen. Dus die moesten verzilverd worden en aangezien het toch lunchtijd was, dan ook maar een pitstop voor onszelf, dus bij de Mac, en daarna begon onze rit op The Route 66. Van Kingman naar Seligman was het zo’n anderhalf uur rijden. Het was een mooie route en in Seligman stopten we nog even. De Disney film Cars zou gebaseerd zijn op dit plaatsje aan de Route 66, dus een aantal auto’s hadden daar opeens ogen :-) Na deze fotostop stelden we Tomtom in op onze eindbestemming Sedona. Toch nog anderhalf uur rijden, langer dan we hadden gedacht. We reden weer de snelweg op, deze keer de I(nterstate) 40 East richting Flagstaff. Weer een heel andere omgeving, veel groen en bossen. Na Flagstaff bogen we af richting de 89-A naar Sedona. Dit is altijd weer een mooie route, midden tussen de bossen en dan na enorm veel haarspeldbochten, kom je uit tussen The Red Rocks, echt fantastisch. Voordat we aan de afdaling via de haarspeldbochten begonnen, stond er “forest closed”. Wat vreemd, dachten we, maar later langs de route bleek dat er brand was geweest. Alleen nog van die zwarte lucifers stonden nog overeind, echt heel treurig om te zien. Later in het hotel kregen we te horen dat het nog maar een paar maanden geleden was dat er brand was geweest en dat nu alles rondom 89-A en het bos dicht was, omdat ze bang waren voor aardverschuivingen bij langdurige regen. Maar de rode rotsen waren er gelukkig nog wel, dus dat was weer genieten. Deze keer logeren we in het Best Western Arroyo Roble Hotel. We zijn al vaker in Sedona geweest, maar het blijft een leuk plaatsje. Het hotel ligt aan het begin van de hoofdstraat, dus we konden nadat we hadden ingecheckt, meteen Sedona in. Eerst verkenden we nog even de omgeving van ons hotel, het ligt namelijk aan Oak Creek Canyon, erg mooi gelegen! We wandelden hierna door Sedona heen, bekeken een aantal winkeltjes, voornamelijk souvenirswinkeltjes en oriënteerden ons voor het avondeten. Ook hier kregen we weer coupons voor restaurants aangeboden, dat is echt typisch Amerikaans. We konden vanavond ook weer lekker buiten eten, wat is dat toch ongelooflijk fijn. Allebei hadden we een salade en Janneke had ook nog soep. Na deze gezonde maaltijd gingen we terug naar ons hotel en op ons balkon hebben we nog koffie gedronken. Het was inmiddels alweer hartstikke donker, en hier is het dan ook echt donker. Rond 18:30 uur is het hier al donker en dat is gaat supersnel, binnen 5 minuten! Toen we op ons balkon zaten, zagen we de rotsen toch af en toe nog tevoorschijn komen, omdat het onweerde en alles oplichtte. Na de koffie gingen we lekker op de hotelkamer relaxen, de spullen weer een plekje geven, foto’s van vandaag bekijken en uploaden en uiteraard onze belevenissen weer in de reisblog erbij zetten :-)

Voor ons is het dadelijk weer bedtijd en voor jullie, geniet lekker van het weekend!

Liefs van ons

• 27 September 2014 - 10:57

Yolande:

Die VW bus! Die is voor mij! Bovendien heb je die vast nodig om al jullie inkopen in mee te sleuren..:)