On the road again - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

23 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Lieve familie en vrienden,

Vanaf ons balkon in Las Vegas maak ik nu dit reisverslag en Edwin zit naast mij met een Leffe. Wat zijn we toch een bofkonten! Ook nog even een paar foto's uploaden, van gisteren nog de zonsondergang en uiteraard die van vandaag.

Vandaag stond een reisdag op het programma, namelijk van La Jolla- San Diego naar Las Vegas. De TomTom gaf aan zo'n 5 uur rijden. We hadden afgesproken om rond 10:00 uur te vertrekken, mooi na de files. Aangezien je hier echt niet in de file terecht wilt komen, die zijn kilometers lang als het goed vast zit rondom Los Angeles, want daar zouden we ook langs komen.

We deden het dus rustig aan en genoten weer van ons ontbijt op het dakterras van het hotel. De meeuwen waren nog steeds brutaal en gapten wat ze konden bij hotelgasten die even niet de aandacht hadden voor hun ontbijt. Jammer dan, weg, foetsie, in de bek van een zeermeeuw!

Na het ontbijt pakten we alle spullen bij elkaar en laden we alles weer in de Camry. We lieten al snel La Jolla achter ons en kwamen op de I 15 North terecht, die ons naar Las Vegas zou leiden. We reden door variërend landschap en na 2,5 uur maakten we een pitstop, voor zowel de Camry als onszelf. Ook stopten we bij The Oultet Village in Barstow en Edwin slaagde bij Vans nog voor kleren. Hierna bij Starbucks nog een cafe mocha en caramel machiatto + lemon cake besteld en wij konden weer op pad.

We reden rustig verder op de I 15 North en na 2 uur rijden zagen we Las Vegas al liggen. We reden in een rechte lijn naar het hotel en kwamen ook hier voor de spits aan. Deze keer logeren we in het Platinum Hotel, net een blok van The Strip. Er was valed parking, dus Edwin moest weer even over de drempel heen om de Camry zomaar "af te geven". Is hier heel normaal, maar Jan de Hollander doet het liefst natuurlijk alles zelf, inclusief de huurauto zelf parkeren bij het hotel. Het inchecken verliep ook soepeltjes en we kregen een kamer op de 5e verdieping. Nou, ja, een kamer, het is nog groter dan ons oude appartement wat we hadden :-). Alles kreeg weer een plekje en toen zijn we op het balkon gaan relaxen.

Over een uurtje is het hier donker en dan gaan we naar The Strip, dan is alles mooi verlicht!

Zo, dan gaan wij op stap en tot morgen!

Liefs van Edwin en Janneke

• 24 September 2014 - 07:06

Buuf:

Leuk om te lezen waar jullie gaan en staan in the States. Is het eerste wat ik 's ochtends lees. Heeft zelfs voorrang boven mijn krantje. En dat wil wat zeggen....Ik hoop morgen te lezen dat jullie goed hebben gewonnen :-) Doei!