Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Janneke

30 September 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Las Vegas en we hadden weer heel wat indrukken te verwerken. Afgelopen vrijdag gingen we als eerste naar de Outlet om te shoppen, ook belden we nog even met het thuisfront, want we hadden weer bereik. Tijdens het shoppen viel het ons op dat de prijzen niet echt zo goedkoop waren als we hadden gedacht of wellicht hadden gehoopt. Het shoppen was voornamelijk gericht op Edwin gericht, want hij had nog T-shirts nodig en eventueel een spijkerbroek van Lee. De T-shirts vonden we uiteindelijk bij Levis en het merk Lee was nergens te vinden in deze outlet. Na het shoppen, tankten we nog voor $ 10,- en reden toen naar het Trump Hotel. Daar was het alleen valed parking en Edwin wilde eigenlijk gewoon zelf parkeren, nee, die vlieger ging niet op. Het voelt voor ons raar dat je auto geparkeerd wordt maar, zo gaat dat nu hier eenmaal zo, a la Trump. Alles dus uit de auto en op naar onze hotelkamer op de 52ste verdieping! De kamer was echt huge en met een mooi uitzicht op The Strip. Ook de badkamer was formaat groot, met inloopdouche en bubbelbad! Zelfs met een TV in de spiegel! Dat is echt nog eens verwennerij, zo’n kamer! De bagage kreeg weer een plekje op de kamer en het was tijd om de auto terug te gaan brengen. De auto werd weer netjes voor ons opgehaald en we begonnen aan de laatste kilometers met de Volkswagen Passat. Een afscheidsritje in stijl, natuurlijk over The Strip, en toen naar de Car Rental. Het inleveren van de auto verliep voorspoedig en we hadden totaal 2457 miles ofwel ca. 3900 kilometers afgelegd in de afgelopen weken. Dat hadden we mooi gefixed en toen weer terug naar The Strip. Op internet hadden we ontdekt dat The Wax een goede oplossing bood hiervoor. Voor $ 2,- per persoon en dan konden we uitstappen bij hotel New York New York. Vandaar uit liepen we op ons gemakje The Strip af, richting Trump. We verbaasden ons deze keer ook weer over de hoeveelheid mensen, en ook zoveel verschillende soorten mensen die naar Las Vegas toekomen. De wandeling terug naar ons hotel was prima te doen, want het was maar 74 Fahrenheit, wat redelijk koud is voor Las Vegas-begrippen.

De rest van het weekend schoot de temperatuur weer naar 80 a 90 Fahrenheit, wat normaal is voor Las Vegas. We hebben een heel relaxed weekend achter de rug. Uiteraard waren we regelmatig op The Strip te vinden, geweldig om hier alle hotels te bekijken, ieder hotel heeft weer ander thema, maar favoriet blijft toch wel The Venetian met de gondels en The Bellagio met het Comomeer inclusief de fonteinen. Uiteraard werd er af en toe een gokje gewaagd op de fruitmachine, we hebben hier allebei geen verstand van, maar hadden we wel veel lol en daar gaat het om. De ene keer hadden we verlies en de andere keer winst. We speelden op 1 cent-automaten en dat is gewoon lachen. Ook streken we regelmatig neer bij de Starbucks, even genieten van echte koffie. Verder konden we uitslapen en relaxen op de hotelkamer. Het zwembad was ook erg mooi, maar aangezien er geen schaduw was, hielden we het zonnen/zwemmen maar voorgezien.

Het was erg fijn om even bij te komen van alle belevenissen en indrukken van de afgelopen weken. En dan morgenochtend de koffers weer inpakken en met de shuttle naar het Mc Carran, van waar we vliegen op Londen Gatwick. Rond 15:30 uur vliegen we pas, dus we hebben morgenochtend mooi de tijd om alles gereed te maken voor de terugreis. We vliegen met British Airways en ons vluchtnummer is , BA 2276, dan kunnen Daphne en Kevin eventueel weer onze vlucht volgen via internet.
Wij gaan hier nu zo slapen en voor jullie is het alweer ochtend en kan de nieuwe week weer beginnen!

Liefs van Edwin en Janneke

• 30 September 2013 - 10:39

Yolande:

Jeetje wat vliegt de tijd zeg!! En wat hebben jullie genoten van de reis en wij van al jullie verhalen! Je hebt alles zo goed opgeschreven dat je volgens mij nog heeeeel lang kunt nagenieten van alle belevenissen. Geniet van jullie laatste dag en ik wens jullie een goeie reis terug.

Groetjes

Yolande

• 30 September 2013 - 13:12

Buurtje:

Ik zal jullie verhalen en ook het vakantiegevoel dat ik kreeg van het lezen van jullie avonturen gaan missen!
    Goede terugreis. Liefs

• 30 September 2013 - 18:21

Edwin & Elly:

Hoi,

Het was dit jaar weer leuk jullie belevenissen te lezen in de verslagen.
    Wij wensen jullie een voorspoedige terugvlucht. En hou de warme kleren maar bij de hand. Het is koud in Nederland.