Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

27 September 2013 | Verenigde Staten, Springdale

Lieve familie en vrienden,

Vanmorgen hadden we een personal wake up call rond 07:00 uur, alleen na 2x overgaan, hadden we een gemiste oproep… Ach, de wekker stond op 07:30 uur, dus dan maar heel langzaam wakker worden, was namelijk nog donker buiten. Edwin was al meteen in de weer met de Ipad en Janneke knorde nog even door tot 08:00 uur.

Weer bedankt voor jullie berichtjes en we zijn deze keer niet naar de Skywalk van The Grand Canyon geweest. Dit ligt meer richting Vegas en we gingen de andere kant op, via Marble Canyon naar Zion National Park. Ook meteen maar even de felicitatie voor kleine Ilse, alweer 3 jaar! Kan me nog zo goed herinneren dat we belden vanuit New York om te feliciteren met de geboorte van Ilse….

Vanmorgen startten we op ons gemakje op, de tijd aan ons zelf en we zijn toch zo in het park. Wel natuurlijk even rekening gehouden met de tijden van het ontbijt, maar dat kon tot 10:00 AM, dus tijd zat. Na het ontbijt wilden we met de shuttle naar het park gaan, maar het was zo druk, dat we wandelden naar het park. Nog geen 5 minuten en ondertussen maakten we plannen voor vandaag. We besloten om als eerste de trail naar de Lower, Middle en Upper Emerald Pools te gaan lopen. Het gaat van easy naar een moderate trail, normaal gesproken een 3 miles roundtrip, maar ze waren aan het werk, dus we hadden een detour, dus totaal 4 miles. Het eerste gedeelte is nog netjes geplaveid, maar daarna wordt het klimmen en klauteren, vooral door het zand, was het af en toe slippery. Maar het was zeker waard! Ook hadden we vandaag te maken met nieuwsgierige squirrels, zat er zelfs bijna eentje in onze rugzak, moet niet gekker worden. Uiteraard weer leuke foto’s van deze schattige beestjes kunnen nemen, maar het blijft opletten met die beestjes. Na de middag, tegen 13:00 uur, waren we weer naar beneden gezigzagd en rusten uit op het grasveld voor The Zion Lodge. Tijdens deze break genoten van een strawberry smoothi en een icecream. Energielevel weer aangevuld en op naar de volgende trail. We stapten op de shuttlebus naar het eindpunt de Temple of Sinawava, om aldaar de trail naar The Narrows te lopen. Ook hier kwamen we weer veel squirrels tegen en eentje had het op Edwin voorzien. Ook hier was het druk, het lijkt erop dat dit park steeds populairder wordt. Tijdens de trail viel het ons ook op dat we dit jaar maar zo weinig herten hier zagen, terwijl je voorgaande jaren regelmatig herten tegen kwam. Deze trail hebben al vaker gelopen, maar het blijft zo ontzettend mooi, ook de lichtval is hier super. Tegen 15:00 uur waren we uitgewandeld en stapten op de shuttlebus naar het visitor center. Onderweg genoten we nog van het moois dat dit park te bieden heeft. Het blijft een van onze lievelingsparken, echt een juweeltje! Alweer het laatste national park tijdens deze vakantie, wat gaat het toch snel! Vanaf het visitor center wandelden we terug naar het hotel en wilden eigenlijk nog genieten van onze patio, maar de wind stak weer op. Het was niet erg aangenaam te noemen, dus toen op de hotelkamer maar gerelaxed tot het avondeten. We hadden om 19:00 uur gereserveerd bij ons favoriete restaurant Bit n Spur, dus rond 18:30 uur liepen we naar de shuttlebus om downtown Springdale te gaan. Het was best afgekoeld, toch kozen we ervoor om buiten te eten. Gelukkig hadden ze heaters, dus was het toch aangenaam. Ook zagen we nog kolibri’s, helemaal leuk! Deze keer hadden we Italiaans en Mexicaans, halverwege de maaltijd wisselden we van bord en het eten smaakten ons weer zeer goed. We wandelden na het eten op ons gemakje terug naar ons hotel en op de kamer buikten we uit onder het genot van een koffie. Tenminste wat ervoor door moet gaan, we zeiden vanavond al tegen elkaar, de Nederlandse koffie voor ons dadelijk naar espresso zal smaken, haha. De rest van de avond TV gekeken en het reisverslag bijgewerkt. Niet te laat naar bed, want willen we niet al te laat naar Las Vegas vertrekken.

Liefs van Edwin en Janneke

• 27 September 2013 - 21:36

Marianne:

He Edwin & Janneke, fantastische verslagen schitterende foto's maar nu is 't tijd voor relaxen. 'K hoop dat jullie nog leuke relax-dagen hebben in Las Vegas. Fijne vlucht retour vlgde week en Janneke ik zie je 18 oktober weer. Grtjes