Onderweg naar en in Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Onderweg naar en in Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Onderweg naar en in Capitol Reef National Park

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

21 September 2013 | Verenigde Staten, Torrey

Lieve familie en vrienden,

Wat vliegt de tijd toch! We zijn nu een week in The States, maar het voelt al veel langer. Vanmorgen konden we weer uitslapen en rond 07:30 uur was Janneke er als eerste uit. Op ons gemakje opgestart en ontbeten. Tijdens het ontbijt waren we het over eens dat we weer met pijn in ons hart Moab gingen verlaten. Het is nu de 6e keer dat we hier in Moab zijn, maar de omgeving blijft ons verrassen. Het landschap is hier gewoon zo adembenemend mooi, we raken er niet op uitgekeken. Na het ontbijt werd alles weer ingepakt en gingen we op pad richting Capitol Reef National Park, maar eerst nog even de tank aanvullen en de benzine was hier 3,69 per gallon. Het duurste tot nu toe, maar als je gaat omrekenen per liter, dan valt het wel mee. De tomtom gaf aan dat we rit van circa 2,5 uur voor de boeg hadden, dus rond de middag zouden we als het goed is in Capitol Reef National Park zijn. Dit was niet de oorspronkelijk gepland, eigenlijk zouden we richting Mesa Verde National Park Colorado gaan, maar afgelopen week hebben we de hotels omgeboekt en gekozen voor deze route. Ja, ongelooflijk, dat het allemaal kan, maar je kan 24 uur van tevoren nog gratis annuleren, dus allemaal heel gemakkelijk via internet. De rode rotsen lieten we achter ons en er passeerden weer allerlei kleuren aan landschap de revue, country music aan en gaan met die banaan! Door het mooie en afwiselende landschap ben je zo op plaats van bestemming, je hoeft je geen moment te vervelen, elke keer weer een ander uitzicht. Rond de middag kwamen we bij het visitor center aan en het was me een partij druk, Dat zijn we hier helemaal niet gewend! Bussen vol en zelf een hele bus met Nederlanders! Aangezien het hier de afgelopen week behoorlijk tekeer had gegaan qua neerslag, waren verschillende wegen en wandelroutes niet begaanbaar. Ook de wandelroute die wij gepland hadden, was dicht, helaas… We zijn toen eerst maar naar de picnic area van het Fruita district gegaan en hebben daar heerlijk in de schaduw ons fruithapje genuttigd. Qua temperatuur was het prima te doen, rond 25 graden, alleen de zon was op de een of andere manier heel fel. Dus goed insmeren met factor 50, voordat we aan een andere trail begonnen. Tot halverwege vorige eeuw hebben hier mormonen gewoond en de gebouwen, zoals een schooltje, schuren, farmers house en dergelijke hebben ze in stand gehouden. We liepen dus eerst naar het schooltje en vervolgens via de boomgaard terug naar de farmers house. Edwin vond de appelboom wel erg aantrekkelijk en probeerde een mooie rode appel te bemachtigen. Je mag hier namelijk in the ochards fruit plukken, erg leuk! Hierna liepen we de trail langs de Fremont River en het was goed te zien dat de natuur ook hier flink te keer was gegaan. Onderweg zagen we nog hertjes en hele mooie vlinders. De hertjes konden we vastleggen, maar de vlinders dat lukte helaas niet. Na een uurtje wandelen, gingen we terug naar de auto om naar het Best Western Capitol Reef te rijden. Het was tegen 15:00 uur dat we daar aankwamen en gelukkig was onze kamer al gereed. Het is hier altijd goed toeven, ook hier zijn we al vaker geweest. Deze keer hadden we weer een kamer met balkon ofwel genieten van het uitzicht! Dat is nou echt het vakantiegevoel. Dat geldt ook voor de hot tub bij dit hotel, waar aan het einde van de middag in stapten. Zo relaxed en dan zo’n achtergrond, wat hebben we het toch goed! Op een gegeven moment hadden we genoeg gebubbeld en gingen terug naar de hotelkamer om verder te relaxen op ons balkon. Tegen de avond stapten we in de auto om de sunset hier te bekijken. Dat was echt supermooi! De zon ging rond 19:15 onder en onze magen begonnen inmiddels een beetje te knorren. Toen we terug waren bij het hotel, liepen we meteen door naar het restaurant aan de overkant van ons hotel. We kozen voor weer voor de Sirloin Steak blackened, welke hier echt super goed is. Ook hier hebben we vaker gegeten en deze keer was ook weer super. Ook zagen we tijdens ons eten nog heel mooi de maan tevoorschijn komen. De lucht is hier zo helder, echt zo mooi! Na deze heerlijke maaltijd liepen we weer terug naar ons hotel en op de hotelkamer werden onze belevenissen weer door Janneke vastgelegd en Edwin keek ondertussen de Big Bang Theory op TV. Hierna was het bedtijd, want morgen hebben we een reisdag voor de boeg riching Canyon The Chelly.

Welterusten en liefs van Edwin en Janneke

• 21 September 2013 - 07:36

Jeannette:

Hey Edwin en Janneke...wij vinden het zo leuk om jullie verhalen te lezen en wat een belevenis zeg! Zo kunnen we meegenieten van Amerika...xxxjes

• 21 September 2013 - 09:42

Frank:

Ben erg benieuwd naar de film uitvoering van al die belevenissen.