A day in the desert - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu A day in the desert - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

A day in the desert

Blijf op de hoogte en volg Edwin

30 September 2012 | Verenigde Staten, Tucson

Lieve familie en vrienden,

Waking up on the bright side… Dit is het slogan van het hotel waar wij logeren en zo voelde het vanmorgen ook en al helemaal als je de gordijnen opent, strakblauwe lucht met een zonnetje! Dat gaan we dadelijk missen in Nederland!!! Lekker douchen en dan voor de laatste keer deze vakantie de korte broek en een t-shirtje aan. Nog maar eventjes extra van genieten dat het hier zo zomers is. We laten ons het ontbijt goed smaken en tegen 10:00 uur stapten we in de Camry om naar het Sonora Desert Museum te gaan. Na goed een half uur hadden we onze bestemming bereikt en was het weer een grote ontdekkingsreis. Het Sonara Desert Museum is niet echt alleen een museum, maar “ a world-renowned zoo, natural history museum and botanical garden, all in one place”. Het was vandaag lekker warm en dan merk je wel dat je door de desert wandelt. We waren dan ook blij dat we regelmatig in de schaduw konden lopen. Dit gold ook voor de dieren, zij lagen rond de middag lekker voor pampus in de schaduw of namen een verfrissend bad als er water in de buurt was. Ook wij zochten tegen die tijd verkoeling en zaten lekker een tijdje in de schaduw op het terras van de coffee bar. Edwin genoot van zijn cafe mocha en Janneke van haar cherry slush ice. Na deze break verkende verder het park en kwamen terecht bij de vlindertuin en hummingbirds. We waren een tijd zoet bij de hummingbirds, echt zulke mooie vogeltjes! We vervolgden onze weg door het park en voordat we het park verlieten, gingen we nog terug naar de hummingbirds. Aan het einde van de middag gingen we weer naar ons hotel. We hadden nog genoeg te doen voor ons vertrek van morgen. We deden een poging om online in te checken, maar dat verliep niet helemaal vlekkeloos. Achternamen met een tussenvoegsel blijven een ramp hier. Nu ook weer, volgens de het online incheck systeem zou de naam van de ticket niet overeen komen met de naam van het paspoort ofwel we mogen morgen gewoon op de ouderwetse manier inchecken… Doordat het internet zeer traag hier is, waren we hier eventjes zoet mee geweest, dus het was inmiddels al etenstijd. We besloten om bij The Denny’s te gaan eten, was gisteren goed bevallen. Edwin koos deze keer voor spaghetti en Janneke nam tortilla’s met kip en groente, we aten lekker op ons gemakje en genoten van ons laatste vakantiediner. Edwin deed ruig en bestelde ook nog een milkshake. En dan krijg je ook een milkshake waar je u tegen zegt, plus nog eens de beker waarin de milkshake is gemaakt, want er was nog over! Hetzelfde als met je frisdrank, deze heb je nog maar half op of er staat alweer een vol glas frisdrank voor je neus! Toen we weer naar het hotel wandelden, genoten we nog van de zomerse temperaturen, dan besef je des te meer hoe zalig het is om nog in je zomerkleding te lopen eind september! In het hotel ging Janneke aan de slag met het re-organiseren van de koffers en handbagage. Edwin ging mooi computeren en keek af en toe op of alles nog ging met inpakken. Het was nog even passen en meten, maar alles stond aan het einde van de avond klaar voor vertrek. We vliegen morgen rond 13:00 uur (is dan bij jullie 22:00 uur). Eerst naar Chicago en daar stappen we over op een vlucht naar Londen Heathrow. We komen dan in Londen op 1 oktober aan, altijd fijn al die tijdsverschillen en zijn dan als het goed gaat rond 14:00 uur op Schiphol. Uiteraard moeten we morgenochtend ons al eerder melden op the airport en ook onze Camry nog inleveren bij Alamo. Nu maar eerst eens proberen te slapen en dan morgen gezond weer op!

Liefs van Edwin en Janneke

PS Pap en mam of tante Janny, willen jullie tante Bertha namens ons feliciteren?

• 30 September 2012 - 09:14

Jeannette:

Hoi Edwin en Janneke,

Wat gaat de tijd snel maar wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt!! Zulke mooie dingen..geweldig. Vooral om te lezen en de foto's te bekijken.

Een goede terugreis voor jullie en tot heel snel

xxxjes

• 30 September 2012 - 12:55

Mareille:

Geniet nog even daar! We wensen jullie een hele goede en veilige terug reis!! Liefs Mareille

• 30 September 2012 - 13:23

Tante Janny En Oom Lukas:

Hoi Edwin en Janneke,

wij wensen jullie een veilige reis terug naar huis.
    Bedankt voor alle reisverslagen en foto's.
    Het is/was elke keer genieten.
    Grtjs en liefs van ons!

• 30 September 2012 - 14:30

Brenda:

Hoi Edwin en Janneke,

dank dat ik met jullie verhalen en foto's mee mocht reizen.
    Een hele goede vlucht terug.

groetjes,
    brenda

• 30 September 2012 - 15:23

Irma:

Hoi Janneke & Edwin,

Wat zal het wennen worden zonder jullie gezellige reisverslagen....
    Dank voor het op afstand mee mogen beleven van jullie enerverende reis door de USA.
    Goede en veilige thuisreis en tot gauw!
    Irma

• 30 September 2012 - 19:57

Marianne:

Edwin & Janneke,

Een goede vlucht terug, Jan niet te druk maken je bent zo weer thuis ha, ha.
    Zie je deze week weer.
    groetjes,
    Marianne.

• 30 September 2012 - 23:39

Ton En Simone:

Nog net op tijd hoop ik....? ;)

We zijn alweer 2 dagen terug van onze vakantie. Iesje minder lang en spectaculair als die van jullie... Hahaha.
    We hebben de verslagen via de mobiele gevolgd, maar het reageren was dus een No-Go..
    Het was heerlijk om 'mee op reis' te zijn met jullie.
    Ik typ via de 'gewone mail' snel onze vakantiebelevenissen. :)
    Alleen wel even zo..
    Krosjka is zaterdag de 22e alsnog (redelijk snel) overleden... :(
    Bewaard voor ons en dus vrijdag bij thuiskomst meteen afscheid genomen. Iets anders thuiskomen dan gehoopt, maarja.
    Hopelijk hebben jullie een goede en veilige terugvlucht!
    We spreken snel weer wat af.
    Dikke knuffel en tot in NL :)