So many aircrafts, unbelievable! - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu So many aircrafts, unbelievable! - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

So many aircrafts, unbelievable!

Blijf op de hoogte en volg Edwin

29 September 2012 | Verenigde Staten, Tucson

Lieve familie en vrienden,

Edwin stond vanmorgen als eerste naast ons bed, want vandaag gingen we naar het Pima Air & Space Museum! Janneke volgde op een rustiger tempo dan onze spring in het veld. We moesten namelijk op tijd bij Pima zijn, want Edwin moest natuurlijk wel mee met de AMARG (Boneyard)) tour. Voorheen kon je hier tickets voor reserveren, maar nu werkt het via het first-come-first-serve-principe. Na een korte rit van 10 minuten reden we de parkeerplaats van het museum op en kon het feest beginnen. We moesten nog even wachten en toen konden we naar binnen om de tickets te kopen. We reserveerden voor de AMARG-tour van 12:00 uur en gingen op pad in het museum. Er zijn diverse hangars met vliegtuigen en ook met verschillende thema’s. Ook zijn er heel veel vliegtuigen buiten gestald op het terrein van het museum. Aangezien het klimaat hier zo gunstig is, is het hier prima toeven voor de vliegtuigen. We bekeken eerst de Spirit of Freedom Hangar en gingen vervolgens naar buiten. Het was redelijk bewolkt, maar de temperatuur was prima, dus voor ons prima weer om buiten rond te struinen. Janneke had haar persoonlijke vliegtuiggids bij en Edwin vertelde honderduit. De tijd vloog om en we genoten van al de vliegtuigen, die hier gestald staan. Rond 11:30 uur gingen we naar de opstapplaats voor de AMARG-tour. In het museum werken veel vrijwilligers, veelal gepensioneerde mannen die bij the airforce hebben gewerkt of er in ieder geval veel mee doen hebben of hebben gehad, erg leuk hoe enthousiast die lui zijn. Ook vinden ze het helemaal geweldig als ze horen dat je uit Nederland komt. Rond 12:00 uur vertrok de bus richting Davis Monthan Airforce Base om de vliegtuigen daar te bezichtigen. AMARG is de enige vliegtuigenboneyard in The States waar overtollige militaire vliegtuigen worden gestald als zij uit dienst genomen worden. Door de lage luchtvochtigheid en de stevige ondergrond worden de militaire vliegtuigen op natuurlijk wijze bewaard, voor hergebruik van onderdelen van het vliegtuigen of deze vliegtuigen worden weer volledig in gebruik genomen . Het was een interessante tour en na ruim een uur kwamen we weer aan bij het museum. Tijd om te lunchen en we gingen prinsheerlijk op het nieuwe terras genieten van onze hotdog. Weer genoeg energie binnen gekregen om de overige vliegtuigen te gaan bekijken. We pakten de draad buiten weer op en wandelden op ons gemakje langs de vliegtuigen. Hierna gingen we de andere hangars bekijken en van de hangar over World War II waren we opnieuw onder de indruk. Inmiddels liep tegen het einde van de middag, nog even rondneuzen in de gift shop en toen was het mooi geweest. We reden terug naar ons hotel en gaven op de hotelkamer onze voetjes eventjes rust tot het avondeten. We liepen voor het avondeten richting Denny’s en onderweg stapte Edwin bijna op een slang. Het was maar een kleintje, maar toch! Het was echt Edwins Lucky Day en Janneke sprong bijna een meter de lucht in. Het is toch ongelooflijk, in alle nationale parken waar we zijn geweest, geen slang te bekennen, tenminste niet door ons gezien, andersom misschien wel… Maar nu hier in Tucson!!! The little snake was ook geschrokken en kronkelde bijna de weg op. Dat was niet onze bedoeling, dus zijn we maar snel doorgelopen en hebben het beestje met rust gelaten. Het eten bij Denny’s was erg lekker en goed vullend. Dat kan ook niet anders met mashed potatoes, maar wel met groente erbij! Janneke had gezien dat ze brownies als toetje hadden, tja, dat moet je gewoon een toetje nemen. Nou, ja, toetje, het was een heel bord vol! Een soepbord gevuld met brownie, warme chocoladesaus en een gigabol vanille-ijs. Heerlijk, maar veels te veel, Edwin lepelde gelukkig ook nog wat vanille-ijs weg. Met onze goedgevulde buikjes liepen we weer terug naar ons hotel en Janneke was dubbel alert voor beestjes. We kwamen weer heelhuids aan op onze hotelkamer en gingen “uitbuiken”. Edwin keek ondertussen TV en Janneke werkte het verslag bij. Da was het weer voor vandaag, dan dadelijk weer oogjes dicht en snaveltjes toe voor ons en voor jullie geniet van het weekend!

Liefs van Edwin en Janneke

• 29 September 2012 - 14:47

Anita:

Hoi Jan & Edwin,

't Zit er al weer bijna op. Het is vast snel omgegaan. Zo te zien hebben jullie het goed gehad. Goede terugreis gewenst!
    Trouwens ik vier mijn verjaardag vrijdagavond de 12e. Hopelijk tot dan.

Groetjes, Bas, Anita, Laura & Erik

• 30 September 2012 - 09:03

Jeannette:

Hey Edwin en Janneke,

Dit is gaaf! Frank en de jongens willen nu meteen daar naar toe hahaha....

Wat een leuke verslagen schrijf je toch!

xxxjes van ons