Leaving Moab - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Leaving Moab - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Leaving Moab

16 September 2012 | Verenigde Staten, Torrey

Vandaag geen ronkende motoren, geen spoorwegen, maar een uitslaapdag! Rond 08:00 uur stapten we uit ons mandje en startten we rustig op. Vandaag hadden we bewust een rustig dagje ingepland. Dus eerst een verfrissende douche en daarna op ons gemakje ontbijten. Het ontbijt was ook deze keer weer prima en we genoten weer op het buitenterras met de zon op onze snoet! Dat gaan we zeker missen! Het was vervolgens tijd om alle spullen weer bij elkaar te verzamelen en weer op pad te gaan om nog meer moois van Amerika te zien. Met een gemengd gevoel lieten we Moab achter ons, we voelen ons hier helemaal thuis en dan voelt het toch een beetje als afscheid nemen… We were on the road again! We reden richting Green River via de I-70 en genoten nog eventjes van de mooie omgeving van Moab. Ook al hoefden we vandaag niet zoveel miles af te leggen, besloten we toch maar te tanken in Green River. Er was in Green River een pompoenfestival gaande, een hele happening, we tankten snel , zodat we niet in een of andere optocht zouden belanden, haha. We reden verder via de I-70 en bij de afslag richting Hanksville, verlieten we de Interstate. Onderweg zagen we weer diverse landschappen aan ons voorbij trekken, alle kleuren van de regenboog! Echt ongelooflijk, je blijft foto’s nemen en filmen! We volgden UT-24 West en ook deze route was adembenemend mooi! Rond 12:30 uur kwamen aan bij het Visitor Center van Capitol Reef National Park. Even een plaspauze, informatie inwinnen en vervolgens reden we naar de picnic area van het Fruita District. We zochten een mooi plekje in de schaduw uit om onze lunch te nuttigen. We hadden nog verschillende fotomomentjes, want we spotten een soort specht en een hertje. Na de lunch liepen we nog rond in het Fruita District, waarna we vertrokken naar ons hotel. We hoopten dat we al konden inchecken, want het was pas 15:00 uur. We hadden geluk en konden alles installeren op de kamer. We hadden voor de rest niets meer ingepland voor vandaag, we hebben de afgelopen dagen namelijk al zoveel indrukken te verwerken gehad, dat we het nu eventjes rustig aan deden. Edwin gingen kijken of het internet ook hier werkte en Janneke liep naar de guest laundry om een wasje te draaien. Het was dus easy going en we installeerden ons op ons eigen terrasje voor de hotelkamer, in de schaduw natuurlijk, maar toch lekker om buiten te kunnen zitten. Voordat we het wisten was het 19:00 uur en was het alweer etenstijd. We liepen naar het restaurant aan de overzijde van de weg, want daar hebben ze superlekkere steaks, weten we uit ervaring. Dat was inderdaad het geval, met smaak hebben we zitten eten en genoten van het uitzicht van Capitol Reef National Park, maar zeker ook van de kolibris. Toen we terug liepen naar het hotel, merkten we al dat het behoorlijk afgekoeld was. De weersverwachting blijft zonnig overdag met zo’n 24 graden, maar wel met zeer koude nachten en dat was al goed voelbaar. Op de hotelkamer keek Edwin naar Discovery en Janneke ging aan de slag met het reisverslag. Edwin lag al op tijd op een oor en Janneke volgde graag dat voorbeeld….

Slaap lekker (uit) en een dikke knuffel van Edwin en Janneke

PS Ton & Simone, we hopen dat het feest gezellig was en een fijne vakantie toegewenst1

• 16 September 2012 - 07:01

Edwin En Elly Groenen:

Hé dat komt bekend voor. Maar jullie treffen gelukkig wel beter weer. Mooie foto's van de kolibri zeg.
    Slaap lekker en voor morgen wensen wij jullie heel veel kijkplezier

E & E

• 16 September 2012 - 08:54

Jeannette :

Hey how are you doing?

Wat een mooie foto's. Vooral die van die vogeltjes...schattig.Leuk om jullie verslagen te lezen.

xxxjes van ons

• 16 September 2012 - 09:19

Ton En Simone:

goeiesmorrugus.... Jullie liggen nu op 1 oor, wij beginnen hier weer aan een nieuwe dag! Raar wereldje... ;)
    Maar we zullen even een situatie-schets maken...:
    Wij: wakker worden, soms blij zijn met het weer (ligt eraan of t zonnig/warm genoeg is.), telefoon pakken, mail ophalen, reisverslag lezen, (positief) jaloers zijn op jullie mooie rondreis, genieten van de foto's, standaard dingen van de dag (werken, wassen, koken, opruimen e.d.)
    Jullie: wakker worden, heerlijk ontbijten met wat op dat moment voor je neus word gezet, spullen pakken, een of andere mooie tocht gaan maken, genieten van het prachtige weer, foto's maken met het doel die hele mooie werkelijkheid aan ons over te kunnen brengen (en dat lukt zeker !!!), een 'stukje' lopen door een prachtige omgeving, terug in het hotel een klein wasje draaien, kiezen waar je 's avonds weer eens gaat uit eten, neerploffen op bed en gelukkig...... Ons voorzien van de mooiste reisverslagen !!
    ZUCHT.... Zoek de verschillen.... :) :)
    Zoals gezegd door meerderen; het is jullie gegund.
    Als Moab zo bevalt... Is het dan verstandig om er een 'weekend-huisje' te nemen? ;) ;) Helpen wij wel met spulletjes ernaaartoe slepen...
    Moab verlaten, wil ook zeggen: op naar de rest van jullie mooie reis!
    Geniet daarvan!
    Het feestje was zeer geslaagd, dank je! We zijn weer volop voorzien van onnuttige kado's, dus men kent ons. Oh, we gaan de wcpot maar verwijderen, aangezien we ook "wc-golf" hebben gekregen om te spelen en dat past anders niet meer in die kleine ruimte... Hahaha.
    Krosjka 'doet' het ook nog steeds, al is het strompelend en slecht etend.. Maar we hebben hem verteld dat ie zich gedeisd moet houden, tot we terug zijn.. ;) Heeft hij beloofd te doen!
    Maandagmiddag vliegen we en we gaan zeker kijken hoe het daar met de mail is gesteld..!
    Even lekker een kleine 2 weekjes tussen de overwinteraars :)
    Zoals gezegd; geniet nog maar lekker !!

Een hele dikke knuffel en hopelijk tot snel! (maar eerst morgenvroeg onze situatieschets nog eens doen...)
    x Ton en Simone

• 16 September 2012 - 20:39

Marianne :

Ha die Jannepan & Edwin,
    Zo te zien gaat 't jullie zeer goed in jullie ''vakantieland."
    Jan, je hebt je beroep gemist, je had journalist moeten worden, kan altijd nog ha, ha :-).
    schitterde verslagen en foto's.

Nog heel veel plezier, geniet ervan.
    Marianne

• 16 September 2012 - 23:16

Mareille:

Jullie weersverwachting is een stuk beter dan hier! Mooie foto's zeg! Geniet er nog lekker van! Xx