A red rock wonderland - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu A red rock wonderland - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

A red rock wonderland

Blijf op de hoogte en volg Edwin

15 September 2012 | Verenigde Staten, Moab

Lieve familie en vrienden,

Vanmorgen werden we weer eens op een andere manier wakker gemaakt, namelijk door een stel Harleys die onder ons raam stonden te ronken! Het was gelukkig wel rond de tijd dat we op moesten staan en Janneke nam vandaag het voortouw. Edwin draaide zich nog een keer om totdat de badkamer beschikbaar kwam. Toen we allebei weer fris en fruitig waren, wandelden op ons gemakje naar de ontbijtruimte en nuttigden ons ontbijt weer heerlijk op het buitenterras. Wat is het toch heerlijk, lekker in het ochtendzonnetje, echt genieten! Na ons ontbijt pakten we onze spullen bij elkaar voor een dagje in Arches Nationaal Park. Rond 08:30 uur waren we bij de Inca Inn om Edwin en Elly op te halen, alleen hadden zij gerekend op 09:00 uur. Zodoende gingen wij even boodschappen doen voor de lunch en konden Edwin & Elly nog op hun gemakje ontbijten. Alsof we niet anders gewend zijn, op naar de supermarkt en kochten daar een aantal salades en hot chicken voor de lunch. Ook het water werd aangevuld, want het beloofde een warme dag te worden. Toen we opnieuw bij de Inca Inn aankwamen, stonden Edwin en Elly al te wachten. De koelbox werd ingeladen en aangevuld met de aankopen uit de supermarkt. Ook de hot chicken mocht de kofferbak in en we waren klaar voor vertrek naar Arches. Het park ligt net buiten Moab, rond 09:00 uur waren we dan ook al bij het Visitor Center. We vergaarden informatie over het park en bekeken welke viewpoints vandaag absoluut niet gemist mochten worden. The boys keken nog een film over het ontstaan van het park en hierna reden we via een aantal haarspelbochten naar ons eerste viewpoint, Park Avenue. Alle camera's draaiden weer volle toeren! Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere, soms weet je gewoon niet waar je moet beginnen! Het was overigens al druk in het park op dit vroege tijdstip. De weg werd vervolgd naar Courthouse Towers Viewpoint en de sfeer zat er weer lekker in, de meligheid begon weer op te spelen! Wellicht kwam het door de hot chicken? Heel de auto rook er inmiddels naar! Via Petrified Dunes Viewpoint kwamen we terecht bij Balanced Rock. Via de trail zagen we Balanced Rock vanuit verschillende ooghoeken. Ook werden er foto's gemaakt voor een countryband en de jongedame van 12 jaar, Danika Nolton, trakteerde ons spontaan op een mini-concert! Een dijk van een stam galmde door deze mooie omgeving, echt helemaal geweldig! De setting was gewoon een compleet plaatje en Edwin jr. filmde het geheel, dus altijd leuk om later terug te horen en te zien! Zo'n spontane actie zullen we niet snel meer maken! Na deze verrassing was het tijd voor The Windows Section, ook hier een trail om bij de Cove of Caves Double Arch uit te komen. Edwin jr en Janneke bemerkten toen ook dat zelfs factor 50 verloof van de zon op onze kuiten! Als berggeitjes klauterden we het laatste stuk van de trail naar boven, daar aangekomen genoten we in de schaduw van het mooie uitzicht en voor de zekerheid smeerden Edwin jr en Janneke nog maar eens factor 50 op de kuiten! Naar boven klauteren was al een hele opgave, maar terug helemaal! Gelukkig kwamen we er zonder kleerscheuren van af! We liepen vervolgens richting Windows Arch en klauterden hier de trapjes naar boven opl Er leek wel geen einde aan te komen, toch gered en onder Arch in de schaduw genoten van dit plaatje! Op de terugweg liep Edwin jr. alvast vooruit om de Camry alvast en gaan halen, toen de rest van het stelletje ongeregeld beneden aan kwam, stond onze taxi al klaar! Het was inmiddels lunchtijd, dus besloten we om naar de picnic area nabij Devils Garden te rijden. Ook hier was het druk in het park, dus na een extra rondje van de zaak, vonden we gelukkig een parkeerplekje! We vonden een picnic spot in de schaduw en hebben daar zitten smullen van al het lekkers! Toen onze buikjes weer vol waren gegeten, reden we weer terug richting het visitor centre en maakten nog verschillende stops bij viewpoints. We besloten om de trails voor vandaag in de koelkast te zetten, want het was al rond 15:00 uur en uiteraard om te voorkomen dat we nog verder zouden verbrranden. Uiteraard stopten we nog wel bij viewpioint Deleicate Arch, een van de favorieten van dit park. We zetten de koers vervolgens richting het hotel, maar niet voordat we nog op de terugweg hadden genoten van al het moois dat dit park te bieden heeft. Edwin en Elly gingen we met ons mee naar ons hotel, want Elly wilde graag nog een was draaien. Toen de wasmachine zijn werk deed, genoten we van een bakje leut en kletsten ondertussen nog verder over al het moois dat we hier samen hadden gezien! Rond 17:00 uur vertrokken Edwin & Elly weer naar hun eigen hotel en wij rommelden we wat aan op de kamer. Morgen staat namelijk weer een reisdag ingepland, dus dan moet alles weer ingepakt zijn voor vertrek. We hadden met Edwin en Elly afgesproken om vanavond bij de Wendy's te gaan eten. Ons afscheidsetentje om het zomaar te zeggen, want morgen splitsen onze wegen zich weer. We aten hamburgers of kipnuggets en dat vulde goed! We gaven Edwin en Elly ook nog een aandenken aan deze geweldige 3 dagen in Moab en na het eten liepen we samen nog naar the Original Red Dirt shop. Edwin sr. spaart namelijk t-shirts deze vakantie, dus een exemplaar van Moab mocht niet ontbreken! Tja, en toen was het tijd om afscheid te nemen! Na een stevige omhelzing gingen we ieders onze eigen weg. In het hotel scoorden we nog een koffie en chocolate cookies voordat we naar de hotelkamer gingen. Op de kamer was het relax time, een beetje internetten, puzzelen en uiteraard het reisverslag bijwerken. Inmiddels is Edwin al in dromenland en ben nog ijverig aan het typen, want de verbinding viel weg en zodoende ook het reisverslag dat bijna af was! Weer vrolijk opnieuw begonnen, maar deze dame is nu ook wel toe aan een dutje, dadelijk nog eventjes foto's uploaden en dan slapen!

Liefs van Edwin en Janneke

Special note for Edwin en Elly:
Bedankt voor deze geweldige dagen in Moab, we hebben samen zoveel moois gezien en gedeeld! Ook lagen we op zijn tijd helemaal in een deuk! We hebben er echt van genoten en vinden het jammer dat het er alweer op zit! Maak er samen nog een mooie reis van, pas goed op elkaar en we volgen jullie via de reisverslagen!

Een dikke knuffel van Edwin en Janneke