Amazing Colorado National Monument - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Amazing Colorado National Monument - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Amazing Colorado National Monument

Blijf op de hoogte en volg Edwin

11 September 2012 | Verenigde Staten, Fruita

Lieve familie en vrienden!

Daar zijn we weer!Nog steeds in de omgeving van Grand Junction, Colorado. Vanmorgen was het om 05:30 uur al licht in onze hotelkamer, want Edwin deed namelijk het licht aan. De dag was weer begonnen! Voor Edwin wel, maar voor Janneke nog niet. Janneke doezelde nog tot 07:00 uur en een verfrissende douche hielp haar om ook de dag echt te laten beginnen. Vervolgens verliep het opstarten moeiteloos en gingen we eens kijken wat het ontbijt ons te bieden had. Het was zelfs moeilijk kiezen, het was echt uitgebreid voor Amerikaanse hotelbegrippen! Ook deze keer konden we kiezen uit scrambled eggs, maar nu niet met hamburgers, maar iets wat leek op mini-frikandellen. Zelfs ragout met pasteitjes en warme oatmeal stond voor ons klaar! Ongelooflijk dat men dit 's morgens uberhaupt allemaal naar binnen kan krijgen, haha! Nadat ons ontbijt hadden we weer energie voor tien en maakten we ons op voor Colorado National Monument. We reden naar de West Entrance en konden gebruik maken van onze parkpas, hadden we niet verwacht, omdat dit park een National Monument is. Dat is weer mooi meegenomen! Vanaf de West Entrance, op 1430 meter hoogte klom de Camry binnen enkele uren tot 1975 meter, ondertussen stopten we bij verschillende uitzichtpunten. Om 09:00 uur bereikten we ons eerste viewpoint Redlands Views nabij de West Entrance, we kregen ons eerste voorproefje van al het moois dat nog zou gaan komen. Ook merkten we dat de zon al erg fel was, dus goed insmeren met factor 50! Gelukkig was er wel bewolking, want het beloofde een warme dag te worden, ruim 30 graden. Uiteraard stopten we na diverse viewpoints bij the Visitor Center, altijd prettig om informatie in te winnen over het park. We besloten om de Canyon Rim Trail en de Window Rock Trail te doen, totaal 1,5 mile en dat valt nog best tegen op zo'n hoogte. De uitizchten waren daarentegen amazing! De trails waren de moeite dubbel en dwars waard! We bleven foto's nemen en filmen! Ongelooflijk hoe het allemaal tot stand is gekomen! Dat vraag je je ook af als de telefoon gaat als je in the middle of nowhere staat, hoe is het mogelijk dat het allemaal kan! Ons pap en mam aan de telefoon, echt fijn om hen weer eventjes te horen! Zoals we al eerder schreven kunnen we zelf niet bellen, het is altijd iets met Simpel als wij in het buitenland zitten, we worden er onderhand simpel van, haha. Gelukkig kunnen we dus wel gebeld worden en sms-en lukt gelukkig wel! Na dit telefoontje vervolgden we onze weg in dit mooie park. De volgende trail was Otto's trail, ook hier was het uitzicht aan het einde van de trail weer schitterend. Ook ongelooflijk de stilte, echt geweldig! We wilden even van dit moment genieten en ploften neer in de schaduw van een pinyon juniper. Het was inmiddels lunchtijd, dus tijd voor ons fruithapje! We zijn goed bezig, al vinden we zelf, haha! Toen we terug wandelden naar de auto besloten we dat we weer genoeg gewandeld hadden voor vandaag, de zon was gewoon te fel. We stopten nog wel bij diverse viewpoints, maar zorgden ervoor dat we de schaduw opzochten, anders zijn we dadelijk meteen meneer en mevrouw Kreeft! Na het hoogste punt genoten werd de daling ingezet op de Rim Rock Drive, waarbij de bergversnellig geen overbodig luxe was. Rond 14:00 uur verlieten we het park weer en waren we allebei onder de indruk van al het moois dat we hadden gezien! Voordat we naar het hotel in Fruita nabij Grand Junction reden, gingen we nog langs de tourist information. Er is genoeg te doen in deze omgeving! Het wordt morgen 2 soorten cultuur snuiven: een bezoek aan het Museum of The West en een bezoek aan de Mesa Mall. Vervolgens reden we naar de Comfort Inn om daar in te checken voor 2 nachten. We waren voor ons doen redelijk vroeg bij het hotel, al rond 15:00 uur. De receptionist vond het helemaal geweldig om mensen uit Nederland te hebben, hij had namelijk zelf in Londen gewerkt. We kregen zelfs een gratis upgrade naar een business room! Wat een bofkontjes zijn we vandaag! Op hotelkamer 309 werd alles weer geinstalleerd en was het relax time! Een beetje surfen op internet, een boekje lezen, TV kijken en uiteraard de reacties op ons reisverslag lezen, weer bedankt daarvoor! De belevenissen van vandaag zijn inmiddels weer up to date en onze magen beginnen te knorren, dus tijd om eens te gaan rondkijken waar we vanavond gaan eten. Wat hebben we het toch goed!!!

Eet smakelijk of voor jullie rond dit tijdstip, slaap lekker verder en gezond weer op, zoals ons mam altijd zegt!

Liefs van Edwin en Janneke

• 11 September 2012 - 07:06

Edwin En Elly Groenen:

hey guys,

Zo te zien vermaken jullie je prima. Mooie foto's van een mooi Colorado.
    Toevallig komen wij morgen ook in Fruita... maar dan in Utah.
    Hier ligt alles ook nog steeds op schema. Dus zien we jullie in Moab.
    Goede reis en tot wesdag morgen.

Edwin en Elly

• 11 September 2012 - 09:30

Irma:

He Janneke en Edwin,

Ik geniet opnieuw van de gezellige reisverslagen. Je schrijft zo beeldend dat het lijkt of je er soms zelf bij bent. Misschien heb ik nog een tip voor je als collega simpel-beller.... Als je op de simpel site inlogt kun je bellen in het buitenland activeren, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Vorig jaar heb ik nl de zelfde "simpel" ervaring gehad toen ik vanuit Londen willen bellen.

Zag ik nou net op de foto dat je ING ook bij je hebt? Een oplettende kijker heeft maar een half oog nodig als ik de bandjes van je rugzal zie :-)

Geniet van jullie vrijheid!
    Irma

• 11 September 2012 - 10:15

Gerda:

Hoi Janneke en Edwin,

Wat is het toch leuk om elke morgen als ik de computer aanzet jullie reisverslag te lezen.
    Amerika heeft me nooit getrokken maar als ik dit alles lees zou je het ook zelf wel een keertje willen beleven. Dus wie weet, ooit. De reisverslagen zijn echt super geschreven.
    Nog veel (kijk) plezier en een goede vakantie!

Groetjes, Gerda

• 11 September 2012 - 12:25

Wilma:

Hallo vakantiegangers,

Wauhhhhhhhhh wat is het daar mooi.
    Edwin en Janneke geniet van jullie vakantie, jullie hebben het verdiend.

Groetjes Wilma

• 11 September 2012 - 21:48

Tante Janny:

Hoi Janneke en Edwin.

wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Met plezier lees ik jullie reisverslagen.
    Heel leuk geschreven en tijdens het lezen er van komt er regelmatig
    een glimlach op m'n gezicht.

Liefs en groetjes van (oom Lukas) en tante Janny

• 11 September 2012 - 21:57

De Buurtjes:

Hallo mensen,

Had even een paar dagen niet gekeken maar had gelijk wat te doen toen ik zag hoeveel jullie geschreven hadden. Je wordt er nog druk mee Janneke.
    Het is erg leuk om te lezen allemaal, wat een avonturen zeg!
    Hier op de Hupsel gaat het allemaal goed, we hadden tot vandaag nog steeds prachtig
    weer maar dat is vanaf morgen anders.
    Daar hebben jullie gelukkig geen last van, ga door met genieten en we horen graag weer van jullie.

Groetjes, de buurtjes.

• 13 September 2012 - 22:20

Ome Cor En Tante Hennie:

Ik lees jullie verslag graag en vind het geweldig dat het technisch allemaal mogelijk is en geniet er samen van ,van al het moois wat er te zien valt en verder een goede reis en nog veel plezier.
    groetjes Ome Cor en tante Hennie