Keep on driving - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu Keep on driving - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

Keep on driving

Door: EdwinenJanneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

13 September 2010 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Met geluid van de opstijgende en dalende vliegtuigen op de achtergrond werden we vanmorgen wakker. Altijd een mooi geluid om te horen! Na een verfrissende douche konden we vanmorgen zo weer aanschuiven bij het ontbijt. Wat een verwennerij toch allemaal! Toch wel erg gemakkelijk dat je niet eerst naar een restaurant op zoek hoeft voor ontbijt. Daarom hebben we bij het boeken van de hotels hier ook extra opgelet, dat is het voordeel als je zelf via internet boekt. Het is in ieder geval fijn dat er steeds meer hotelketens het ontbijt aanbieden. Zo’n ontbijt bestaat vaak uit cereals, bagels met jam of Philadelphia, muffins, yoghurtjes, fruit, sinaasappel- en appelsap, koffie en thee. Na het ontbijt checkten we uit om op weg te gaan naar onze volgende bestemming: West Yellowstone. Daarvoor moesten we een aardig eindje rijden. Het weer was goed, dus de Camry in en gaan met die banaan! We konden meteen de I-90 op en al vrij snel lieten we de staat Washington achter ons. We reden verder op de I-90 naar oosten in de staat Idaho. Het was een bergachtig gebied met veel bossen, dus Edwin had het er maar druk mee. Toen we in de staat Montana aankwamen, was het tijd om de Camry van nieuwe brandstof te voorzien. Ook altijd iets waar je voortdurend rekening moet houden, je moet er niet aandenken dat je met een lege tank komt te staan in de middle of nowhere. Na deze pitstop reden we verder op de I-90 tot Missoula, daar namen we zelf even een break bij de Mac. Lekker in het zonnetje zitten genieten met een smoothie erbij! Hierna reden we in 1x door naar West Yellowstone en onderweg weer genoten van het mooie landschap. Montana is zo weids, je kunt zover wegkijken. Vandaag wisselde de wolkenvelden zich af met de zon, dat leverde mooie plaatjes op. Aan het einde van de middag parkeerden we de Camry bij het Best Western Weston Inn in West Yellowstone. We hebben hier al eens eerder gelogeerd, dus we wisten de weg nog, haha! Ook wel fijn om af een toe een “bekende” plaats erbij te hebben, dan hoeft niet alles opnieuw ontdekt te worden. De hotelkamer was weer prima, lekker ruim! Twee queensize bedden, dus als we elkaar zat zijn, kunnen we allebei een bed nemen, haha! We kwamen op de hotelkamer ook tot de ontdekking dat het inmiddels een uur later was dan wij in gedachten hadden. Dit komt natuurlijk door de tijdzones, we zijn natuurlijk ook zo’n eind naar het oosten gereisd. Hadden we helemaal niet meer in de gaten! Het is te vergelijken met vanuit Nederland naar Zuid-Duitsland wat we vandaag hebben gereden. Dus geen wonder dat Edwin even wilde relaxen voor het eten. Toch is het hier heel anders rijden dan naar Zuid-Duitsland, alles is ruim opgezet en in deze omgeving rijdt men heel relaxed. Toen Edwin weer ook helemaal relaxed was, geintje, gingen we op pad voor ons avondeten. We kwamen uiteindelijk uit bij de Mac. Na deze vette hap om het zomaar te zeggen, hadden we weer genoeg Mac gehad voor de vakantie, haha! Weer naar ons hotel gewandeld en op de hotelkamer ging Edwin Discovery kijken en Janneke was met de laptop in de weer. Eindelijk een keertje meteen kunnen overmeesteren, haha! Nee, hoor, dat is maar een grapje. Morgen staat Yellowstone National Park op het programma en we hopen dat het weer een beetje meewerkt, ze geven namelijk onweersbuien op… We zullen zien, eerst maar een nachtje slapen en dan weer gezond op!

Nog bedankt voor al jullie reacties, elke keer weer iets om naar uit te kijken.
En Irma (uit Vught) tot over een weekje, GENIET!

Toedeloe,
Edwin en Janneke

• 14 September 2010 - 06:46

Anja Kooiman:

Hoi Edwin en Janneke!
    Super leuk om zo steeds op de hoogte te blijven.
    Vooral de foto's geven een geweldige indruk van "VS-reis"!
    Bedankt weer en veel plezier verder, maar dat zal wel lukken!
    Groetjes,
    Anja Kooiman.

• 14 September 2010 - 09:16

Ex-buurtjes:

Ha,
    Joepie, wij zijn on-line (zonder tv kunnen wij wel, maar zonder internet... heel moeilijk)! Nu kunnen wij ook al jullie avonturen gaan lezen. Heel leuk om zo op de hoogte te blijven. Geniet ervan!
    Groetjes,
    Caroline en haar mannen

• 14 September 2010 - 09:58

Thea:

wat zien jullie toch veel. het is hartstikke leuk om jullie verslag te lezen en foto te zien. nog veel plezier groetjes ome toon en tante thea.

• 14 September 2010 - 11:24

De Buurtjes:

Even lekker met ee n bammetje achter de computer jullie leuke verhalen zitten lezen. Buiten giet het werkelijk dus wat is er dan leuker om zulke spannende dingen te lezen. Ziet er allemaal erg goed uit zeg.
    Evenals jullie trouwens!
    Die watervallen zien er inderdaad spectaculair uit zeg.
    Groetjes vanuit een herfstig Uden!