On the road again - Reisverslag uit Victoria, Canada van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Victoria, Canada van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: EdwinenJanneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

10 September 2010 | Canada, Victoria

Echt zo leuk om jullie reacties te lezen! Erg gezellig dat jullie zo met ons "meereizen"!

Vanmorgen konden we een keertje uitslapen, toch waren we allebei om 07:00 uur al wakker. Maar zoals Irma schreef, dan hebben we tenminste nog iets aan de dag! Na ons waterballet gebruik gemaakt van het ontbijt van Middle Lodge Beach. Alles wordt vers gemaakt, zelfs croissants en muffins zo van de bakplaat. Echt fantastisch! Het is ook echt een supermooi hotel in een prachtige omgeving. Ons ontbijtje verobberd in de lounge van het hotel, heel relaxed en met uitzicht over het strand. Na het ontbijt alles weer ingepakt en “de nomade” kon weer vertrekken, haha! Jammer dat we dit mooie plekje weer moesten verlaten…

Zie ook:

De Camry werd weer gestart en “we were on the road again”. De rit naar Victoria aan de andere kant van Vancouver Island zou 4 uur gaan duren volgens Hertz Never Lost System. Het eerste stuk ging nog via het National Pacific Rim Park en weer terug richting Port Albini. Edwin moest goed opletten, want het was heel bochtig en steil op sommige stukken, gelukkig hadden we de bergversnelling! Ondertussen speurden we langs van de kant van de weg of er toevallig nog een beer besjes aan het snoepen was. Maar helaas, geen beer gezien, wellicht de beer ons wel, maar andersom niet, haha! Het weer was vandaag onderweg erg wisselend, een zonnetje en dan weer bewolking. Dit laatste komt voornamelijk door de vele bergen op Vancouver Island. Na Port Albini reden we weer terug naar Nanaimo om vervolgens koers aan te houden richting Victoria. Het betreft een highway naar het zuiden, dus keep on driving. Inderdaad rond 13:00 uur stonden we voor het Best Western Inner Harbour Victoria. Alvast gecheckt of onze kamer al gereed was. Dit was niet het geval, maar we konden een andere kamer krijgen, ook prima! Kon de Camry mooi de parkeergarage van het hotel in en de koffers naar de kamer. Op de kamer alles weer een plekje gegeven en even gerelaxed. Vervolgens op pad om Victoria te verkennen. We zitten echt ideaal met het hotel, we liepen zo naar de haven en naar alle mooie gebouwen van deze stad, zoals het Fairmont Empress en Victoria Parliament Buildings. Bij de jachthaven lekker in het zonnetje genieten van alle bedrijvigheid. Verder door deze stad gewandeld en uiteraard kwamen we terecht bij de Starbucks. Altijd weer een feestje om hier koffie te drinken. Ook nog langs de waterlijn gewandeld om te kijken naar de watervliegtuigen, die af en aan vlogen. Aan het einde van de middag weer naar het hotel gewandeld om daar even te relaxen. ’s Avonds gingen we terug naar het Bay Centre om te gaan eten bij de food court in het winkelcentrum. Ideaal, allerlei soorten eettentjes, van Grieks tot Chinees. Deze keer kozen we voor Japans. Erg lekker gegeten en daarna op ons gemakje terug gewandeld naar ons hotel. Op onze hotelkamer ging Edwin TV kijken en Janneke werkte het reisverslag bij.

Dikke knuffel van ons

• 10 September 2010 - 07:40

Edwin En Elly:

Hey ondekkingsreizigers,

Een prachtige lodge waar jullie overnacht hebben. Wat een sfeer straalt het uit zeg. Ik begin een beetje jaloers te worden als ik dit alles lees en vooral als ik de foto's bekijk haha. Dit jaar zit het er voor ons helaas niet in vanwege de verhuizing (erg $$$$$$), maar het begint alweer te kriebelen.
    Fijne reis verder en ..... drive carefully.

E & E

• 10 September 2010 - 11:50

Yolande:

Hey mensen, het leest heerlijk dit, en de foto's spreken voor zich, vooral die van je vorige reisverslag zijn super! geniet!

• 12 September 2010 - 13:09

Mareille:

Heey vakantiegangers,Starbucks is en blijft ook altijd een feest ;-)

Geniet lekker van alles..