We have arrived - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu We have arrived - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Edwin Janneke - WaarBenJij.nu

We have arrived

Door: EdwinenJanneke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

04 September 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Here we are again!! Allereerst bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes!
Zaterdagmorgen ging de wekker al heel vroeg af in huize de Wijse-Slingerland. Dat viel niet mee om 04:30 uur opstaan (lees "vooral niet voor Janneke", haha). Ons pap en mam brachten ons naar Schiphol toe en waren daarom vrijdagavond al naar Uden gekomen. Rond 05:15 uur startten we Corsa en mocht Edwin naar Schiphol rijden van ons pap. De A2 richting Schiphol was gelukkig toch open, dus hoefden we niet om te rijden. Wel was het goed opletten op de snelheid, want overal waren nog wegwerkzaamheden aan de gang. Rond 07:00 uur reden we parkeergarage binnen van Schiphol, koffers uitladen en richting de vertrekhal. Daar zagen we dat onze vlucht iets eerder zou gaan, naemlijk om 10:05 uur. Bij de KLM balie zelf ingecheckt, weer even kijken hoe dat ook alweer werkte... Toen we de boardingpassen uit het apparaat hadden gekregen, kon de bagage worden afgegeven. Nog een laatste knuffel van ons pap en mam en toen was het tijd voor uitzwaaien en om door de douane te gaan. Na de douane nog even een cappuccino gedronken om een beetje wakker te worden, want om 08:30 uur moesten we al bij de gate zijn. Uiteraard het gebruikelijke "kruisverhoor" en we mochten ook nog door de bodyscan, hebben we dat ook weer meegemaakt. Gelukkig deze keer geen gekke dingen en dan is het wachten om het vliegtuig in te mogen. Het was erg druk, heel de kist zat vol, maar gelukkig hadden we een plekje bij het raam met zijn tweetjes. We vertrokken uiteindelijk toch nog later, want we mochten het hele eind naar Polderbaan taxien. Gelukkig hadden we deze keer wind mee, dus uiteindelijk kwamen we na ruim 10 uur vliegen aan in Seattle. Het was een rustige vlucht, weinig turbelentie gehad, GELUKKIG!!! Onderweg was het een beetje dutten, filmpje kijken, wat lezen, voorzien worden van een natje en een droogje, etc. Klinkt best goed als je het zo opschrijft, maar na 10 uur op een vliegtuigstoel ben je dat toch snel weer zat, haha!!! In Seattle was het eerst zaak om door The Immigrations te komen, ging allemaal heel vlotjes. Ook rolden gelukkig onze koffers van de band en konden we vervolgens naar de autoverhuurder Hertz. Aangezien we al eerder op Seattle hebben gevlogen, was het allemaal ook al een beetje bekend. Na de papierwinkel bij Hertz stond onze Toyota Camry al rijklaar. Zit zelfs ook een "Neverlost"-sytem op, dus eigen TomTom hebben we eigenlijk niet nodig. Daarnaast gebruiken we dan ook maar de Mauw-Mauw ofwel Janneke volgens Edwin. Ons hotel, de Comfort Inn, was nog geen 5 minuten rijden van Sea Tac International Airport. Inmiddels was het rond 13:00 uur toen we bij het hotel aankwamen en gelukkig was onze kamer al gereed! Ook uiteraard even het thuisfront gebeld om te laten weten dat we goed zijn aangekomen. We hadden een hotelkamer met 2 bedden, dus op 1 bed de koffers en se lagen al snel languit op het andere bed. Dan merk je dat je toch wel gaar bent van zo'n reis, dus hebben we toen maar wat extra uurtjes slaap gepakt. Wel de wekker gezet om 17:00 uur, om toch in het ritme aan deze kant van de wereld te komen. We zijn aan het begin van de avond toen eerst even naar de supermarkt gelopen om water en "noodrantsoen" (lees: koekjtes) voor in de auto aan te schaffen. Kan altijd van pas komen... Daarna naar de Taco Bell gewandeld en daar een aantal Mexicaanse hapjes gegeten. Toen onze buikjes weer vol zaten, weer naar het hotel en op de kamer gerelaxed: een beetje lezen, indutten, internetten en uiteraard ons reisverslag bijwerken. Maar tegen 21:00 uur vielen onze luikjes steeds vaker dicht, dus maar op tijd naar bed, want morgen willen we naar Mount Rainier National Park, anders lopen we morgen te slaapwandelen....

Welterusten dan maar en tot snel maar weer!!

Edwin en Janneke

• 05 September 2010 - 07:42

Frank En Jeannett:

Hey vakantievierders,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!! Ga maar lekker genieten van al het mooie daar. Sylvester en Calimero hebben het goed naar hun zin hier..fluiten er vrolijk op los maar ze proberen steeds boven mijn favorite programma's uit te komen behhhhhh hihhihi

• 05 September 2010 - 08:07

Edwin En Elly:

Howdie guys,

Goed te horen dat de vlucht vlotjes verlopen is. En nu ....... een paar miles rijden van het ene mooie plekje naar het andere....hahahaha.
    Heel veel plezier samen en wij hopen dat jullie een onvergetelijke vakantie hebben.

Edwin en Elly

• 05 September 2010 - 08:29

Toon En Thea .:

heel veel plezier. en kijk goed uit .groetjes

• 05 September 2010 - 17:09

Sandra En Erwin:

Hoi Hoi,
    Heel fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier daar en geniet ervan.
    Groetjes van de kids